وعده هایی که مسئولان به روستانشینان رودهن دادند

به مناسبت هفته دولت، دولتمردان شهرستان دماوند در جمع اهالی خوب و با صفا روستاهای بخش رودهن حضور یافتند و پای درد و دل آنها نشستند.

به گزارش تارود، مسئولان شهرستانی و بخشی برنامه دیدار مردمی خود را با روستای شهید پرور جورد آغاز نمود وپس از آن وارد روستای آردینه، وسکاره، چناران و گلاهک شدند و در انتها نیز در جمع صمیمی و مهربان مردم روستای تازه تاسیس یلقان دره( شهرک گلبهار) حضور یافتند و با مردم این روستا ها دیدار و گفتگو کردند.

masoolin roudehen

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص 40 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی روستاهای شهرستان دماوند خبر داد.

ناصر محمودی‌ فرد اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به نسبت دوره یک ساله‌ ای که قبول مسئولیت کرده و مشکلاتی که با وجود تحریم‌ ها علیه کشور وجود دارد، تلاش‌ های خوبی را در حوزه‌ های اقتصادی انجام داده است.

وی با بیان اینکه دولت برای تأمین آسایش مردم بسیار تلاش کرد و برخی از انتظارات از آن‌ اجرایی شده است، افزود: دولت با وجود همه مشکلات توانسته تا حدی از افزایش تورم جلوگیری کند و کمک جدی به بخش آسیب‌ پذیر جامعه داشته است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه دولت روحانی در زمینه صنعت عملکرد خوبی داشته است، گفت: دولت برای کاهش چشم‌ گیر تورم نیاز به زمان دارد و تا حدودی مشکلات در این زمینه عمیق است و درصدد هستیم مشکلات را به صفر برسانیم.

javard (3)

محمودی‌ فرد با بیان اینکه بیشترین کسانی که در جامعه دچار آسیب می‌شوند، روستائیان هستند، تصریح کرد: دولت سعی دارد تا این مشکلات را نیز با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفع کند.

وی با بیان اینکه از محل درآمد‌های عمومی شهرستان دماوند، 40 میلیون تومان به روستائیان تعلق گرفت، بیان کرد: این اعتبار به عنوان بهسازی روستا در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاری‌ ها قرار گرفته است و توانستیم با تقسیم خوب این اعتبارات، برخی مشکلات را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به برخی قبض‌های گاز پرمصرف روستائیان افزود: این قیمت‌ های زیاد قبض‌ ها، ناشی از بی‌ تدبیری مدیریتی بوده است و شرکت گاز باید نسبت به رفع این نواقص اقدام کند.

محمودی‌ فرد با بیان اینکه باید از مهاجرت‌ ها جلوگیری کنیم، گفت: مقرر شد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمینی را در اختیار جوانان قرار دهد و به نوعی مشکل مسکن جوانان روستاها رفع شود.

وی در خصوص پروژه‌ های عمرانی روستائیان بیان کرد: متاسفانه در بخش اعتبارات محدودیتی‌ هایی به خاطر فشارهای اقتصادی در تملک‌ های دارایی وجود دارد و امیدواریم پروژه‌های بالای 80 درصد را به اتمام برسانیم.

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص گیرنده‌ های دیجیتال تصریح کرد: در این زمینه شورای اسلامی باید مکاتبات لازم را انجام دهد تا بتوانیم از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی این مشکل را در کنار دیگر مسائل برطرف سازیم.

*قیمت بالای قبوض گاز و مسکن جوانان روستا از مشکلات روستای جورد

روستای جورد به دلیل فاصله زیاد با مرکز بخش رودهن با محرومیت‌ های زیادی مواجه است؛ دفع فاضلاب‌ها، نداشتن دکل تلویزیونی دیجیتال، کمبود آب شرب و کشاورزی، نداشتن مکان اختصاصی برای استقرار دام‌ ها، نبود مسکن و اشتغال برای جوانان روستا و … از جمله مشکلات روستای جورد است.

یکی از مشکلات اساسی که این روستا و دیگر روستاهای بخش رودهن داشتند، قیمت‌های زیاد قبض‌ های گاز بوده که اهالی روستا را با مشکلات فراوانی روبه‌ رو کرده است؛ در این موضوع با بررسی مسئولان قرار شد در هر روستا فردی به عنوان «گازبان» انتخاب شود که علاوه بر اینکه شماره کنتورهای گاز را ثبت می‌کند، به امور جاری و اجرایی دهیاری و شورای اسلامی روستا نیز کمک کند.

همچنین تأکید شد که این فرد از جوانان روستا باشد که اشتغال‌ زایی نیز صورت گیرد.

javard (1)

همچنین تصویب زمینی برای استقرار دام‌ داران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند، اختصاص زمینی برای مسکن جوانان و آغاز احداث فاز یک آن نیز از جمله مصوبات سفر مسئولان دماوند به روستای جورد بود.

بخشدار رودهن از واگذاری 2 هکتار زمین برای مسکن جوانان روستای جورد بخش رودهن خبر داد.

رضا طاهرخانی اظهار کرد: یکی از دغدغه روستائیان، تامین مسکن برای جوانان است، بیان کرد: درصدد هستیم تا پایان شهریور ماه، 2 هکتار زمین را نقشه‏برداری کنیم و امیدواریم با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بتوانیم فاز نخست را به جوانان واگذار کنیم.

بخشدار رودهن با بیان اینکه افزود: اگر چنان‌ چه ظرفیت قطعات زمین‌ها کم باشد، با درخواست به طور مجدد روستائیان فاز دوم را بررسی می‌ کنیم و در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‏ دهیم.

وی در خصوص مشکلات آخر هفته روستائیان که مسافران زیادی برای گردش به باغ‌ های شخصی آن‏ها وارد می‏شوند، گفت: در این زمینه نیروی انتظامی گشت‌های خود را در آخر هفته افزایش می‌ دهد و باغ‌های شخصی با تابلو‌های راهنمایی مشخص شوند تا مسافران وارد آن‌ها نشوند.

اجراء طرح هادی روستای آردینه 

دومین سفر مسئولان شهرستان دماوند و بخش رودهن به مقصد روستای آردینه صورت گرفت؛ روستایی که به لحاظ مشکلات و محرومیت‌ ها، بعد از روستای جورد در رتبه دوم بخش رودهن قرار گرفته و کوچه‌ های این روستا نیز خاکی است.

اجرا نشدن طرح هادی در این روستا از مهم‌ ترین دغدغه‌ های مردم بود؛ همچنین حفاری‌های متعدد اطراف روستا، کمبود آب و نبود وسایل ایاب و ذهاب از جمله مشکلات دیگر این روستاها بود که به اطلاع نمایندگان دولت رسید.

ardineh (1)

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از اختصاص اعتبار 150 میلیون تومانی برای طرح هادی روستای آردینه بخش رودهن خبر داد.

سجاد رضایار در خصوص طرح بافت هادی روستایی اظهار داشت: سه سال دیگر به افق 10 ساله این طرح باقی مانده است.

وی با اشاره به مشکل روستای آردینه گفت: این امکان برای این روستا وجود دارد که در قالب بازنگری یا الحاق به بافت، این مشکل را برطرف کنیم. اجرای طرح بافت هادی روستای آردینه در اعتبارات سال 92 پیش‌ بینی شده بود، ولی بخش‌های مالی آن تخصیص پیدا نکرد.

رضایار با بیان اینکه به طور مجدد 150 میلیون تومان برای روستای آردینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هم‌ اکنون منتظر تخصیص اعتبارات بودجه هستیم تا هرچه زودتر بتوانیم طرح هادی را در روستای آردینه آغاز کنیم. اکنون تا پایان سال، 150 میلیون تومان اعتبار برای این روستا پیش‌ بینی شده است که در صورت برطرف شدن مشکلات، فازهای بعدی را در این روستا انجام می‌دهیم تا مشکلات کنونی این روستا برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند همچنین از واگذاری قطعه زمین‌ هایی برای مسکن جوانان روستایی نیز خبر داد.

*مشکل آب شرب در روستای وسکاره

سفر سوم مسئولان شهرستان دماوند به روستای وسکاره صورت گرفت؛ روستایی که برخلاف روستای آردینه پس از 30 سال، طرح هادی در این روستا به اجرا درآمده و خدمات خوبی در روستا انجام گرفته است.

متاسفانه مشکل اصلی روستاییان کمبود آب شرب و کشاورزی محسوب می‌شود؛ اهالی این روستا نیز برای تأمین آب مورد نیازشان 20 میلیون تومان تاکنون هزینه کرده‌ اند، ولی همچنان در روز یک ساعت بیشتر آب برای آشامیدن ندارند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی دماوند، این موضوع را ناشی از مصرف بی‌ رویه اهالی روستا دانست و از آن‌ها خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

*گلایه های اهالی روستای گلاهک از سر و صدای کارخانه آرد

حضور مسئولان در روستای گلاهک برای افتتاح پروژه‌های طرح هادی این روستا، با گله‌های اهالی این روستا مواجه شد و آن‌ها نسبت به سر و صدای کارخانه آرد که در مسیر محور دماوند به فیروزکوه قرار دارد، اعتراض داشتند.

karkhane ard morvarid

روستانشینان تاکنون چندین بار این موضوع را به گوش مسئولان کشوری و استانی رسانده‌اند و در این زمینه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است؛ فرماندار شهرستان دماوند قول مساعد را برای بررسی این مشکلات به اهالی گلاهک داد.

روستای گلاهک که تنها دهیار زن را در بین تمام روستاهای شهرستان دماوند دارد، تاکنون چندین پروژه از طرح هادی را در این روستا انجام داده است؛ از مهم‌ترین آن‌ها، آسفالت کوچه‌های این روستا بود که توسط فرماندار دماوند به بهره‌برداری رسید.

*یلقان‌ دره؛ روستای تازه تأسیس بخش رودهن

در این بین، روستای یلقان‌ دره که یک سالی است دهیار و شورای اسلامی در آن مشغول به فعالیت شده، در گذشته جزء حریم شهرداری رودهن محسوب می‌شد که با حضور مسئولان شهرستان دماوند در این روستای تازه تأسیس، قول‌ هایی را برای رفع مشکلات فعلی به اهالی داده شد.

همچنین خیابان اصلی این روستا به نام یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس نام‌گذاری و توسط فرماندار دماوند از تمثال این شهید رونمایی شد.

به هر تقدیر، حضور مسئولان در روستاهایی که برخی از آن‌ها حتی لوله‌ کشی آب شرب نیز نداشتند، قابل تقدیر است و امیدواریم با اموری که در این روستاها به تصویب رسید، هر چه زودتر نسبت به اجرای آن اقدام و در دولت تدبیر و امید بخشی از مشکلات روستاییان بخش رودهن برطرف شود.

انتهای پیام/س

1 دیدگاه

  1. با تشکر از مسولین محترم ذولت در هفته دولت برای حضور ذر روستاهای دماوند و رودهن .در نشست عمومی در مسجذ وسکاره سخنرانی های زیبایی انجام گرفت واز مشکلات اب نیز صحبت شذ اما از راه که شاخص توسعه است صحبتی نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا