رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند:

اداره ورزش و جوانان دماوند هیچ مسئولیتی نسبت به ورود غیرقانونی گردشگران به پیست آبعلی ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با بیان اینکه پیست اسکی آبعلی به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ و همچنین نداشتن مجوزهای فنی تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: این اداره هیچ مسئولیتی نسبت به ورود غیرقانونی گردشگران نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند از ابتدای فصل بارش‌ها در نوبت‌های مختلف اعلام کرد که در راستای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و پیرو بخشنامه مورخ ۲۹ آبان ماه سال جاری و همچنین دستور فرماندار و تاکید رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، مجموعه ورزشی پیست اسکی آبعلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رضا مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند طی مصاحبه ای با خبرنگار ایرنا درخصوص ورود غیرقانونی گردشگران به این منطقه اظهار داشت: پیست اسکی آبعلی به دلیل دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین عدم داشتن مجوز و استانداردهای لازم جهت فعالیت، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی ادامه داد: برای داشتن مجوز فعالیت و کسب استانداردهای لازم نیاز است کارشناسان فنی استان از این مرکز بازدید کنند که مکاتبات لازم با استان صورت گرفته و با توجه به حجم و میزان برف و همچنین شیوع بیماری کرونا تاکنون مجوزی به این نهاد جهت فعالیت پیست آبعلی داده نشده‌است.

این مقام مسئول با اشاره به ورود گردشگران به این مرکز نیز گفت: درهای ورودی پارکینگ پیست آبعلی و راه های دسترسی به این مجموعه بسته است، اما برخی از مسیرهای فرعی و از پشت رستوران های اطراف پیست به این مجموعه وارد می‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این نهاد اقدامات لازم را جهت مسدود کردن پیست و عدم ورود گردشگران انجام داده و متولی برخورد با افرادی که به صورت غیرقانونی ورود می کنند، نیروی انتظامی و شهرداری است.

مقدم تاکید کرد: علاوه بر رعایت محدودیت‌های کرونایی، پیست آبعلی هنوز از نظر فنی جهت فعالیت مورد تائید نمی باشد؛ پس درصورت عدم توجه به اطلاعیه این نهاد و ورود غیرقانونی به محوطه و داخل پیست اسکی آبعلی و بروز هرگونه حادثه ای، این اداره هیچ مسئولیتی نخواهد داشت و قطعا با متخلفین برخورد قانونی می شود.

گفتنی است امروز فیلمی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن تنها جاده کنار منطقه پیست آبعلی مشخص است و خودروها برای رفت و آمد به مسیرهای دیگر در آن در حال ترددند، اما گوینده در این فیلم چند ثانیه ای می گوید: «پیست آبعلی، ۲۱ آذر ۹۹»

در همین باره روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبعلی طی اطلاعیه ای اعلام کردند، بنا به مصوبات و دستورالعمل های صادره از ستاد مقابله با ویروس کرونا، اطلاع رسانی جامع و کامل توسط شهرداری صورت گرفته و هیچگونه فعالیت ورزشی و صنفی داخل مجموعه انجام نشده و عکس و فیلم تهیه شده مربوط به بیرون از مجموعه است و جلوگیری از این تردد متوجه شهرداری آبعلی نیست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا