در هشتمین جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند مطرح شد؛

اداره راه و شهرسازی استان تهران در خصوص الحاق زمین‌های به طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کند/ راه و شهرسازی استان تهران به اظهار نظر مدیران شهرستان دماوند در الحاق زمین‌ برای مسکن ملی توجه ویژه‌ای داشته باشد/ راه و شهرسازی استان تهران برای حداقل های مسکن مهر دماوند هیچ اقدامی انجام نداده است

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی استان تهران در خصوص الحاق زمین‌های به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند شفاف‌سازی کند، گفت: راه و شهرسازی استان تهران به اظهار نظر مدیران شهرستان دماوند در الحاق زمین‌ برای مسکن ملی توجه ویژه‌ای داشته باشد و این نهاد برای حداقل‌های مسکن مهر دماوند هیچ اقدامی انجام نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، هشتمین جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند، صبح امروز به ریاست طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور سلطان آهی معاون عمرانی فرمانداری، حسین پور بخشدار مرکزی دماوند، شهرداران، رؤسای ادارات مربوطه و دیگر اعضا در سالن شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.
رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند که در سال جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: پیش از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم، وضعیت مسکن در کشور وضعیت مطلوبی نبود و مسکن‌های ملی در کشور نیز رها شده بود که با آغاز کار دولت آیت اله رئیسی ساخت مسکن در برنامه مهم دولت قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت، کمک به اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه در بحث تامین مسکن بوده که طرح نهضت ملی مسکن و ساماندهی پروژه‌های مسکن ملی در دستور کار قرار گرفت و با آغاز کار دولت، ساخت یک میلیون واحد مسکن در هر سال آغاز شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با آغاز طرح نهضت ملی مسکن، این طرح نیز در دو نقطه از شهرستان دماوند آغاز شد و اکنون نیز برخی از واحدها در حال آماده سازی است که درنظرداریم در بهمن ماه امسال مورد بهره برداری رسانیم که البته یک سری مشکلات نیز در مسیر وجود دارد که امید است تمامی مسئولان پای کار آماده و با هماهنگی برای رفع آن گام برداریم تا بتوانیم با سرعت بهتری هدف دولت را به منصه ظهور رسانیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند نیز به شرایط کنونی مسکن مهر دماوند و مهرآباد رودهن اشاره کرد و گفت: این دو سایت مسکونی نیز با مشکلات بسیاری در بخش زیرساختی روبرو بود که اکنون اقداماتی همچون احداث پایگاه سلامت، تامین آب شرب، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، احداث مکان‌های آموزشی و ورزشی با سرعت مطلوبی در دستور کار بوده و برخی نیز انجام شده است.
طاهرخانی با بیان اینکه دولت عظم خود را نسبت به تعهدات خود بکار گرفته تا در کوتاه‌ترین زمان شاهد تحقق اهداف خود باشد، بیان داشت: جوانان امروز برای ازدواج نیازمند تامین مسکن هستند که طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند در خانه‌دار شدن آن و دیگر اقشار کم درآمد جامعه موثر باشد و ما نباید با اهداف و سیاست‌های دولت به گونه‌ای دیگر عمل کنیم.
وی ضمن انتقاد از عملکرد اداره راه و شهرسازی استان تهران در خصوص ساخت مسکن ملی در دماوند، ادامه داد: دولت آقای رئیسی دولت محرومان و هدف آن کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و بسیاری از طرح‌ها به تصویب رسیده تا در راستای تحقق هدف خود، گام‌های مثبت بردارد اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی از اداره کل راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند ندیدیم.
این مقام مسئول افزود: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص الحاق زمین‌های به طرح نهضت ملی مسکن شفاف‌سازی کند و این نهاد به اظهار نظر مدیران شهرستان دماوند در الحاق زمین‌ برای مسکن ملی توجه ویژه‌ای داشته باشد و اگر تصمیمی می‌گیرد مسئولان مربوطه در شهرستان را مطلع نماید.
فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: امسال شهرستان دماوند در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه بود بگونه‌ای که بنده شخصا چندین بار از مردم برای تامین آب شرب در تابستان پوزش خواهستم و خدماتی همچون احداث مخذن را در دستور کار قرار دادیم و اکنون نیز در حال تلاش تامین آب پایدار برای منطقه هستم.
*راه و شهرسازی استان تهران برای حداقل‌های مسکن مهر دماوند هیچ اقدامی انجام نداده است
وی ادامه داد: راه و شهرسازی استان برای حداقل‌های مسکن مهر هیچ اقدامی انجام نداده است و تنها به مردم قول می‌دهند؛ اگر قولی به مردم می‌دهیم باید در کوتاه ترین زمان ممکن آنرا محقق کنیم تا مردم طعم شیرین خدمت را بچشند.
*در مجاورت شهرک های صنعتی دماوند مکانی برای نهضت ملی مسکن ویژه کارگران پیش بینی شود
این مقام مسئول همچنین گفت: شهرستان دماوند این آمادگی را دارد که در مجاورت شهرک‌های صنعتی مکانی را برای نهضت ملی مسکن پیش‌بینی کند تا کارگرانی که در شهرک‌های صنعتی مشغول هستند در این مکان‌ها ساکن می‌شوند و همچنین می‌توانیم در ساخت مسکن ملی از دستاوردهای دانش بنیان شهرک های صنعتی منطقه با هدف کاهش هزینه، ایجاد اشتغال و توجه به استانداردها و مقاوم‌سازی در مقابل حوادث طبیعی عمچون زلزله بهره مند شویم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا