رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند:

اداره ثبت اسناد جهت اجرای کلاس‌های آموزشی اتحادیه‌ املاک دماوند هماهنگی لازم را ندارد/ ورود بسیج اصناف جهت رصد و کنترل بازار شهرستان دماوند/ اخطار پلمب به ۱۸۵۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان دماوند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک جهت اجرای کلاس‌های آموزشی اتحادیه‌ املاک این شهرستان هماهنگی لازم را ندارد،  گفت: بسیج اصناف جهت رصد و کنترل بازار شهرستان دماوند ورود خواهد کرد.

حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در چهارمین اجلاس ماهانه روسای اتحادیه‌ها با موضوعات تخلفات اداری اتحادیه‌ها، پیگیری مصوبات جلسات قبل، بررسی مشکلات اتحادیه ها و بازبینی در خصوص حق عضویت کلاس‌های مختلف اتحادیه‌ها بررسی های لازم انجام شد و نوع تخلفات و تنبیهات نیز مطرح شد.

وی افزود: در این اجلاس اتحادیه‌ها مشکلات خود را در خصوص واحدهای صنفی و پروانه های کسب، پیگیری‌های اماکن و حق عضویت‌ها مطرح کردند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند بیان کرد: در خصوص رصد بازار و برخورد با تخلفات صنفی مقرر شد طی گشت‌های مشترک هر اتحادیه با حضور یکی از اعضای هیات مدیره یا رئیس اتحادیه ماهانه با هماهنگی اتاق اصناف و دستگاه‌های مربوطه کنترل بر سودقانونی و نظارت بیشتر بر کالاها صورت گیرد و برخوردهای لازم انجام شود تا شهروندان متضرر نشوند.

هاشمی ادامه داد: در رابطه با بازبینی حق عضویت‌های سالانه نیز نظرات بیان و مقرر شد کف حق عضویت‌ها با توجه به مصوبات کمیسیون اجرا شود، همچنین افزایش حق عضویت ها با توجه به شرایط و موقعیت فروشگاهها و مغازه‌ها با چارچوب و با مصوبه کمیسیون در صورت نیاز صورت گیرد و سلیقه‌ای عمل نشود.

*فعالیت اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند روی روال قانونی باشد/ سلیقه‌ای عمل کردن اتحادیه‌ها خلاف قانون است

وی تاکید کرد: اتحادیه‌ها باید قوانین را رعایت کنند چرا که به سمتی می‌رویم که سیستم روی روال قانونی باشد و سلیقه‌ای عمل نشود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: در رابطه با بازرسی‌ها با توجه به سیاست‌های اعمال شده اکثر اتحادیه‌ها رضایت خود را اعلام کردند و توصیه‌هایی در ارتباط با رصد و ساماندهی بازار داشتند تا در سیاست‌گذاری ها اعمال شود.

هاشمی گفت: درباره مشکلات اتحادیه‌ها از جمله املاک، افرادی که می‌خواهند در اتحادیه املاک و نمایشگاه خودرو فعالیت داشته باشند باید در سیستم یک کلاس فنی و تخصصی را گذرانده باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون دستگاه‌های متولی برای اجرای کلاسهای تخصصی وقفه انداخته‌اند و اخیرا دستورالعملی مبنی بر اینکه باید سازمان ثبت و اسناد کشور این اقدام را انجام دهد، ابلاغ شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در شهرستان دماوند هنوز نتوانسته‌ایم این هماهنگی را ایجاد کنیم و احتمالا باید مجوز بگیریم که اتاق اصناف یا دیگر دستگاه‌ها این مهم را اجرایی کنند یا از استان مجوزات لازم اخذ شود. در واقع هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را عملیاتی کنیم و ثبت اسناد هنوز پاسخی نداده و ظرفیت آنرا ندارد.

هاشمی ادامه داد: در مورد رصد بازار با توجه به تفاهمنامه بین معاون رییس جمهور و رئیس اتاق اصناف کشور، مقرر شد که در ارتباط با رصد بازار در همه صنوف و خدمات و تولیدی‌ها، بسیج اصناف ورود پیدا کند و نظم و انضباط و کنترل بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: شیوه‌نامه‌های این تفاهم نامه باید ابلاغ است تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این مهم را اجرایی کنیم.

*طی ۸ ماهه اخیر سال جاری ۹۲ واحد صنفی شهرستان دماوند پلمب شدند

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در رابطه با تعداد بازرسی‌های انجام شده طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون 4850 بازرسی انجام شده است که 253 برگه جریمه و 1850 اخطار پلمب صادر شده و 92 واحد متخلف پلمب شدند.

هاشمی گفت: گران فروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و عدم صور فاکتور خرید همچنین قاچاق کالا از موضوعات مورد تخلف بوده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا