اخذ سند کاداستر برای ۳۶۰۰ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی دماوند در پلاک‌های خسروان، ورین و ورجه/ صدور سند تک برگی کاداستر برای حدود ۲۶ هزار هکتار اراضی منابع طبيعي دماوند طی ۶ ماهه اخیر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از اخذ سند کاداستر برای ۳۶۰۰ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در پلاک‌های خسروان، ورین و ورجه خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه اخیر تاکنون سند تک برگی کاداستر برای حدود ۲۶ هزار هکتار اراضی منابع طبيعي دماوند صادر شده است.

حسن شکری در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: طی دو ماه اخیر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دماوند به‌منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت‌المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر تک برگی برای ۳۶۰۰ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی سند تحت پلاک‌های خسروان، دهن و ورجه اخذ شده است.

وی افزود: طی ۶ ماه از ابتدای سال حدود ۲۶ هزار هکتار سند تک برگی کاداستر به نام دولت اخذ شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: مجموع کل سندهای تک برگی که تا کنون به نام دولت اخذ شده حدود ۱۰۳ هزار هکتار می‌باشد.

*حدود ۹۰ درصد از اراضی ملی شهرستان دماوند سند دفترچه‌ای دارند

شکری گفت: حدود ۹۰ درصد از اراضی سند دفترچه‌ای دارند و باید ابتدا کاداستر تهیه شود، سپس در بانک جانمایی شده و سند تک برگی صادر شود.

وی تاکید کرد: اخذ اسناد کاداستر اراضی ملی شهرستان دماوند با هدف شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و انفال متعلق به مردم، جلوگیری از زمین‌خواری، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن و کاهش اختلافات حقوقی مردم، ایجاد زیر ساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خواستار ادامه همکاری مردم با منابع طبیعی شد و گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع  دهند.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا