اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی برای شهر و روستا عقب ماندگی ایجاد خواهد کرد/ در تصمیمات شورا باید مصلحت مردم شهر و روستا در نظر گرفته شود نه اغراض شخصی/ اختلاف و ناکارآمدی برخی شوراها مردم را گله‌مند و ناراحت کرده است

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اينكه اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی برای شهر و روستا عقب ماندگی ایجاد خواهد کرد، گفت: در تصمیمات شورا باید مصلحت مردم شهر و روستا در نظر گرفته شود نه اغراض شخصی که اختلاف و ناکارآمدی برخی شوراها مردم را گله‌مند و ناراحت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دماوند اظهار داشت: سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه موجب عصبانیت رژیم صهیونیستی شده است، چون با این سفر محور مقاومت متحدتر و قوی تر خواهد شد.

وی افزود: بعد از جنگ داخلی سوریه و پیروزی بشار اسد و نظام حاکم بر تکفیری های تروریست، پروژه آمریکایی – اروپایی – عربی – اسرائیلی ضدسوری شکست خورد و نقشه های اسرائیل نقش بر آب شد.

امام جمعه دماوند گفت: تسهیل روابط دمشق با کشورهای منطقه بعد از توافق تهران – ریاض و زمینه‌سازی برای بازگشت بدون شرط سوریه به اتحادیه عرب، باعث نگرانی بیشتر صهیونیست‌ها شده است.

فتاح دماوندی بیان کرد: تقویت روابط ایران و سوریه در حوزه های اقتصادی و سیاسی و نظامی خواب را از چشم صهیونیست‌های غاصب ربوده است.

وی گفت: نظام سوریه بعد از پیروزی در جنگ با تروریست ها برای بازسازی ویرانه ها به سرمایه گذاران و سازندگان خارجی نیاز دارد و ایران می تواند در بازسازی سوریه نقش بزرگی ایفا کند و طبیعتاً از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.

امام جمعه دماوند بیان کرد: امضاء سندهای همکاری ایران و سوریه در موضوعات تجاری، نفت و انرژی، فنی – مهندسی، مسکن، حمل و نقل ریلی و هوایی، مناطق آزاد و بخش خصوصی، ارتباطات، فناوری، امدادرسانی و تسهیل امور زیارتی از جمله برکات سفر آیت الله رئیسی به سوریه است.

*مسئولین آموزش و پرورش استعدادهای برتر مهارتی دانش آموزی را شناسایی کنند/ متاسفانه به مهارت فنی و حرفه‌ای کم توجهی شده است

فتاح دماوندی عنوان کرد: مجدداً روز معلم، روز کارگر و روز شوراهای اسلامی شهر و روستا را گرامی میداریم و از زحمات معلمان، کارگران و اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند تشکر می کنیم.

وی گفت: معلمان با تلاش خود چرخ علم و پژوهش کشور را به حرکت در می آورند و کارگران با کوشش خود چرخ اقتصاد را و این دو قشر زحمتکش بازوان پیشرفت کشور هستند.

فتاح دماوندی بیان کرد: تعامل خوب آموزش و پرورش و دانشگاه ها با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باعث می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن کسب دانش، مهارت را هم بیاموزند و علم و صنعت را به هم بیامیزند.

وی گفت: کاربردی کردن آموخته ها و به هم آمیختن علم و عمل می تواند برای کشور و مردم درآمدزا باشد؛ متاسفانه به مهارت فنی و حرفه‌ای کم توجهی شده است.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: از مسئولین آموزش و پرورش تقاضا دارم دانش آموزان را با مهارت های عملی – کاربردی مورد نیاز بیشتر آشنا کنند و استعدادهای برتر مهارتی دانش آموزی را شناسایی و به فنی حرفه‌ای پیوند دهند.

وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به نقش مشورتی اعضای شورا با هم و نیز مشورت با مردم در تصمیم گیری ها و اسلامی بودن همه فعالیت ها توجه داشته باشند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: معماری شهر و روستا باید طبق الگوی اسلامی-ایرانی پیش برود؛ اسلام برای ما شهر و روستای خانواده محور زیبا، تمیز و پر امکانات را می پسندد.

فتاح دماوندی گفت: شورای اسلامی شهر و روستا باید برای فرهنگ و دیندار نگه داشتن جامعه برنامه داشته باشد و در این امور با ائمه جماعت و فرهنگیان مشورت و تعامل سازنده داشته باشد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت های ورزشی و تفریحی در شهر و روستا باید از اولویت‌های شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: اختلاف نظر اعضای شورا اگر به خود رأیی و دشمنی و عدم تبعیت از نظر اکثریت منجر شود، برای شهر و روستا عقب ماندگی ایجاد خواهد کرد.

فتاح دماوندی بیان کرد: در تصمیمات شورا باید مصلحت مردم شهر و روستا در نظر گرفته شود نه اغراض شخصی؛ اگر برای خدا و مردم کار کنیم دچار اختلاف نمیشویم؛ اختلاف و ناکارآمدی برخی شوراها مردم را گله مند و ناراحت کرده است، توصیه می کنم که دست از اختلاف بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا