اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار عمرانی به کیلان

13930805000998_PhotoAمدیر کل دفتر فنی استانداری تهران از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار به شهرداری کیلان برای کمک به پروژه‌های عمرانی این شهر خبر داد.

به گزارش تارود، سید مرتضی سلیم‌ آبادی امشب در نشستی که به منظور بررسی مشکلات پروژه‌های عمرانی شهر کیلان در شهرداری این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، با بیان اینکه امروز کیلان با چند سال پیش تغییر کرده است، اظهار کرد: در این زمینه، شهرداری کیلان زحمات زیادی کشیده است و این موضوع جای تقدیر دارد.

وی در خصوص بازدید مسئولان دفتر فنی استانداری تهران از شهرهای استان تهران افزود: سال‌های گذشته، بازدید از شهرها در برنامه‌ها وجود داشت و در هشت سال گذشته این موضوع متوقف شده بود؛ باید بین مسئولان مدیریتی و کسانی که در صف کارهای عملیاتی قرار دارند و زحمات شهرها بر دوششان قرار دارد، ارتباط و تعامل خوبی وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با بیان اینکه قطعأ حضور در شهرها به تصمیم‌گیری در بسیاری از مسائل کمک می‌کند، گفت: امروز با حضور در شهر کیلان، دیدمان نسبت به گذشته در خصوص این شهر تغییر کرده و این نشان از اهمیت بالای حضور فیزیکی در شهرها دارد و باید مشکلات و پروژه‌ها را از نزدیک بررسی کنیم.

سلیم‌آبادی با بیان اینکه امروز با گروهی از کارشناسان به شهر کیلان آمده‌ایم، تصریح کرد: مسائل مختلف بررسی شد و امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که این شهر با آن روبه‌رو است را برطرف سازیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی شهر کیلان در نشستی با حضور همین کارشناسان بررسی می‌شود، بیان کرد: این پیگیری و بررسی‌ها در سه سطح انجام می‌شود؛ سطح نخست مسائلی است که از سوی دفتر فنی استانداری تهران و نامه‌های با امضای مدیرکل به دستگاه‌های دیگر ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با بیان اینکه سطح دوم نامه‌هایی است که با امضای معاون امور عمرانی استاندار تهران فرستاده و پیگیری می‌شود، افزود: در سطح آخر، اگر مواردی که از دست ما خارج شده باشد، از طریق استاندار تهران پیگیری و به ادارات مختلف ابلاغ می‌شود؛ قطعا حضورمان تشریفاتی نیست و امیدواریم گام‌های خوبی در جهت توسعه شهر کیلان برداریم.

سلیم‌آبادی افزود: نخستین موضوعی که ذهنمان را درگیر کرد، این بود که شهری با قدمت 60 ساله چرا باید در این جایگاه قرار داشته باشد؛ چند شهر جدید در سال‌های گذشته به وجود آمدند و اکنون ازدیاد جمعیت زیادی را در آن‌ شهرها مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد شهر کیلان به خوبی معرفی نشده، گفت: متأسفانه خیلی از مردم تهران نمی‌دانند کیلان در کجا قرار دارد و در شرایطی که مردم تهران به دنبال مکانی برای آرامش می‌گردند، کیلان مأمن خوبی برای آنها به حساب می‌آید.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با بیان اینکه شهرداری کیلان باید جشن تولد 60 سالگی برای شهر خود برگزار کند، تصریح کرد: در این جشن، مردم این شهر باید روند 60 ساله کیلان را بررسی کنند و ببینند که چه کاری می‌توانند برای معرفی شهر خودشان انجام دهند؛ همچنین می‌توانیم در این جشن، مهاجرانی که رفته‌اند را نیز دوباره به کیلان برگردانیم.

سلیم‌آبادی با بیان اینکه باید بررسی شود کیلان بعد از 60 سال به کجا رسیده، بیان کرد: مسئولان این شهر باید برای معرفی آن تلاش کنند؛ جلوگیری از مهاجرت شهروندان این شهر طی 10 سال گذشته کار مثبتی بوده است، اما نباید به این موضوع بسنده کرد و قطعا شهر کیلان نیاز به درآمد‌های بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه باید بودجه شهرداری کیلان را افزایش داد، افزود: این امر بدین معناست که باید اتفاق جدیدی ایجاد کنیم و تنها موضوعی که به نظر می‌رسد اثرگذار خواهد بود، تبلیغات برای معرفی کیلان است و به طور یقین، اگر روی این موضوع کار شود، شهر کیلان رشد چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با بیان اینکه اگر شهرداری کیلان می‌خواهد پیشرفت داشته باشد، باید به دنبال دستیابی به ویژگی‌های خاصی باشد، اظهار داشت: متأسفانه یکی از ضعف‌هایی که در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، نداشتن برنامه‌ریزی درست است؛ وجود برنامه صحیح برای شهر چشم‌انداز ایجاد می‌کند و هزینه‌ها به درستی صرف می‌شود و از روزمرگی نجات پیدا می‌کنند.

سلیم‌آبادی با بیان اینکه شهرداری خوب باید درآمد پایدار داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری کیلان فراتر از درآمد‌های خود کار کرده است؛ قطعا شهرها باید به سمت درآمد پایدار بروند و این ذهنیت در شهرداری و شورای اسلامی شهر کیلان وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه تعامل خوبی بین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کیلان وجود دارد، بیان کرد: هر جا که این تعامل وجود داشته باشد، آن شهر رشد قابل توجهی پیدا می‌کند؛ شهرداری کیلان با اراده استوار و دست خالی کارهای خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران در پایان از اختصاص 300 میلیون تومان از سوی اداره کل دفتر فنی استانداری تهران در رابطه با کمک به فضای سبز و امور عمرانی خبر داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا