رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند خبر داد؛

اختصاص 3.7 هکتار زمین برای ساخت ۷۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهر دماوند 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از اختصاص 3.7 هکتار زمین برای ساخت ۷۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهر دماوند خبر داد.

محسن حاجی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و چند قطعه زمین برای این هدف از راه و شهرسازی تحویل گرفتیم،‌ اما متاسفانه چند قطعه را به علت عدم تصویب جابجا کرده و پس گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان دماوند حدود 22 هزار و 810 نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند اما اعلام شد که افراد بومی باید اثبات کنند که سابقه سکونت پنج ساله در شهرستان دماوند دارند تا تایید شوند، ‌بنابراین هر کسی که پنج سال سکونت در شهرستان دماوند دارد یا بومی شهرستان است را تایید می‌کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر این طرح در سایت مهک اجرا می‌شود و حدود 3.7 هکتار در محدوده شهر دماوند در مرحله اخذ جواز است، برای ۷۰۰ واحد در بلوک‌های 5 طبقه‌ای مسکونی در 5 قطعه زمین از شهرداری درخواست مجوز داده‌ایم، واحدها نیز ۸۰ تا 90 متر مربع هستند.

حاجی عزیزی ادامه داد: در حال حاضر افرادی که تایید شده‌اند باید 40 میلیون تومان واریز کنند، در مرحله بعدی پیامک 20 میلیون تومان در سایت مهک برای جواز و به نسبت پیشرفت کار پول پرداخت می‌کنند. با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی نمی‌توان رقم دقیقی از هزینه‌ها ارائه کرد.

*طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای، آبسرد و کیلان و رودهن به دلیل عدم تخصیص زمین محقق نشده است

وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای، آبسرد و کیلان و رودهن داشته باشیم که به دلیل عدم تخصیص زمین محقق نشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: در آبسرد هنوز زمین اختصاص داده نشده است و در حال حاضر فقط یک زمین در مسکن مهر شهر دماوند اختصاص داده شده است، در مسکن مهر در 5 سایت تشکیل پرونده شده است که تعدادی از آنها در مرحله جواز، مذاکرات و آماده‌سازی و پرداخت هزینه جواز هستند.

حاجی عزیزی گفت: باید جواز صادر شود تا به طور رسمی زمان آغاز اجرای عملیات ساخت را اعلام کنیم، در حال حاضر معابر خاکبرداری شده‌اند اما به علت کارهای اداری سرعت پیشرفت نداریم.

وی عنوان کرد: تمام افراد مذکور که در طرح اقدام ملی مسکن تایید شده‌اند بومی و متعلق به منطقه دماوند هستند و سابقه سکونت در دماوند را دارند.

حاجی‌عزیزی افزود: بانوانی که مجردند و بالای 35 سال سن دارند به شرطی که بومی دماوند باشند طبق ضوابط مسکن و شهرسازی، می‌توانند صاحب خانه شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: با توجه به نياز مردم مناطق بومهن و پرديس از ساكنين اين مناطق در طرح اقدام ملی نيز پذيرش مي‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا