مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند:

احیای ۹۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره یک دماوند/ شهرک صنعتی شماره یک دماوند به عنوان اولین شهرک صنعتی دانش بنیان و هایتک کشور است/ اولویت واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند از احیای ۹۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره یک دماوند خبر داد و گفت: شهرک صنعتی شماره یک دماوند به عنوان اولین شهرک صنعتی دانش بنیان و هایتک کشور است و اولویت واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجتبی نصیری ددر نشست شورای اداری شهرستان دماوند اظهار داشت: در سال 83 عمیات تملک اراضی شهرک صنعتی دماوند 1، در سال 92 عملیات اجرایی شهرک و در سال 97 آغاز واگذاری اراضی صورت گرفت که در فاز 1 به مساحت 113 هکتار اراضی واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر 178 قرارداد با شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است که اکثر شرکت‌ها فعال و به روز هستند.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند گفت: از سال گذشته در شهرستان دماوند قبل از اینکه سال جدید به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شود، موفق شدیم با کمک نماینده شهرستان، شهرک صنعتی دماوند شماره 1 را که مدت‌ها سندش باطل شده بود به مساحت 94 هکتار احیا کنیم.

نصیری ادامه داد: در ابتدای سال با نامگذاری انجام شده توسط مقام معظم رهبری، این نوید را می‌دهیم که به عنوان اولین شهرک صنعتی دانش بنیان و هایتک کشور، عملیات آماده سازی اراضی شهرک صنعتی دماوند شماره 1 را از تیرماه آغاز می‌کنیم و اولویت واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: هدف این است که ظرف 6 ماه آماده سازی اراضی و زیرساخت‌ها به طور کامل صورت گیرد.

مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند اضافه کرد: اصل ماجرای تولید آماده کردن زیرساخت‌هاست که واحدهای صنعتی با توجه به شیوع کرونا، نوسانات ارزی، بالا رفتن قیمت‌ها به طور جهادی کار کردند و در این شرایط سخت اقدام به احداث واحدها و راه اندازی آنها می‌کنند.

نصیری گفت: شهرک صنعتی دماوند 2 نیز مجددا با تامین برق احیا شد، امید است در شهرک صنعتی دماوند 1 عملیات اجرایی امسال آغاز شود، تمامی زیرساخت‌ها دیده شده و 60 میلیارد تومان برای این شهرک سازی در شرکت شهرک‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا