احداث تنها مرکز درمان بیماری اوتیسم خاورمیانه در رودهن

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند امروز در حاشیه کلنگ‌زنی مرکز خیریه آموزشی، درمانی و بهداشتی «آرامش» که به منظور جلوگیری و پیشگیری از بیماری «اوتیسم» انجام می‌شود  اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و به مناسبت هفته دولت توانستیم نخستین مرکز پیشگیری از بیماری‌ها با گرایش اوتیسم را با کمک خیران احداث کنیم.

kheirieh roudehen (1)

به گزارش تارود، ناصر محمودی‌ فرد در آیین کلنگ‌ زنی مرکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه تخصصی خیریه روستای مهرآباد بخش رودهن که با حضور مسئولان و مردم این روستا انجام شد، افزود: این مرکز بهداشتی و درمانی که قرار است با همت خیران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ساخته شود، یکی از خدمات خوبی به حساب می‌آید که مردم این روستا ‌می‌ توانند از آن بهره‌ مند شوند.

وی با اشاره به ساخت 5 هزار واحد مسکونی مهر در مهرآباد و جمعیت کنونی و آینده این روستا افزود: منطقه مهرآباد یکی از مناطق کناری شهر رودهن به حساب می‌آید که به لحاظ محرومیت امکانات، ایجاد مرکز بهداشتی و درمانی در این روستا می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را در این حوزه رفع کند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: اکنون مشکلات اقتصادی دولت به دلیل تحریم‌ های ظالمانه و همچنین برخی مشکلات مدیریت در دولت گذشته، باعث شده تا با کمبود پروژه‌ های عمرانی که مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند، مواجه هستیم؛ متاسفانه کلنگ‌های زیادی به زمین زده شد، اما مردم هیچ پیشرفتی در پروژه‌ ها مشاهده نکردند.

محمودی‌ فرد‌ ادامه داد: این افتخار نیست که پروژه‌ های مختلف را کلنگ‌ زنی کنیم و تنها به فکر گزارش عملکرد خود باشیم؛ آنچه در دولت تدبیر و امید اهمیت دارد، هزینه سرمایه‌ های کشور در پروژه‌ هایی است که مردم بتوانند به سرعت از خدمات آن بهره‌ مند شوند.

kheirieh roudehen (2)

وی با اشاره به نشست‌‌ های مختلف شورای برنامه‌ ریزی استان تهران، کمیته برنامه‌ ریزی شهرستان دماوند و اختصاص بودجه‌ های عمرانی به شهرستان دماوند تصریح کرد: در این زمینه، سعی شده تا اعتبارات سال جاری را تنها به پروژه‌ هایی اختصاص دهیم که از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار باشند تا شاهد بهره‌ برداری هر چه سریع‌ تر آنها باشیم.

فرماندار شهرستان دماوند، مشارکت مردم و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی در پروژه‌ های عمرانی و خدماتی را از برنامه‌ های دولت اعلام کرد و افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی مزین شده، دولت علاقه‌ مند است تا از مشارکت مردم و دخالت سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه توسعه کشور و ارائه خدمات به مردم استفاده کند.

* تلاش برای راه اندازی فاز نخست در یکسال آینده

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند امروز در حاشیه کلنگ‌زنی مرکز خیریه آموزشی، درمانی و بهداشتی «آرامش» که به منظور جلوگیری و پیشگیری از بیماری «اوتیسم» انجام می‌شود  اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و به مناسبت هفته دولت توانستیم نخستین مرکز پیشگیری از بیماری‌ها با گرایش اوتیسم را با کمک خیران احداث کنیم.

احسان بلادیان‌بهبهان ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در روستای مهرآباد بخش رودهن کلنگ‌زنی شد و در صدد هستیم تا طی یک سال آینده بتوانیم فاز نخست این مرکز را به بهره‌برداری رسانیم.

وی با بیان اینکه در کنار این مرکز، درمانگاه بهداشتی و درمانی برای عموم مردم احداث می‌شود، گفت: اولویت احداث این مجموعه، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همه مردم است و در کنار آن نیز مرکز اوتیسم راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تصریح کرد: قطعا این درمانگاه، با وجود مسکن مهر پنج هزار واحدی مهرآباد و پیش‌بینی جمعیت 50 هزار نفری این منطقه در آینده بسیار حایز اهمیت بوده و یکی از ضروریات بهداشتی و درمانی به حساب می‌آید که در کنار شهر رودهن واقع شده است.

kheirieh roudehen (3)

بلادیان‌بهبهان با بیان اینکه برای درمان بیماری اوتیسم در ایران کاری صورت نگرفته است، افزود: تنها کارهای مقدماتی برای آن انجام شده بود؛ امیدواریم بتوانیم با احداث این مرکز فوق تخصصی با استانداردهای به‌روز سازمان بهداشت و کشورهای جهانی و با کمک گروه پیش‌بینی متشکل از پروفسورهای دانشگاه علوم پزشکی این درمانگاه را برای نخستین بار در خاورمیانه احداث کنیم.

وی در خصوص بیماری اوتسیم تشریح کرد: اوتیسم بیماری ذهنی و روانی است و از زمانی که کودک به دنیا می‌آید، با مشکلات اختلالات مغزی مواجه است و اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد، از نظر ذهنی دچار عقب‌ماندگی می‌شود و از کل جامعه عقب می‌ماند و نمی‌تواند خدمات اولیه را برای خود تأمین سازد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه این مرکز اقدامات پیشگیرانه نخستین را انجام می‌دهد، بیان داشت: امیدواریم با وجود این مرکز، کودکانی با این بیماری متولد نشوند یا اگر متولد شدند، کمکی برای ارتقای کیفیت جسمی و ذهنی کودک داده و در پله آخر اگر نیاز شد، از داروهای خاص استفاده شود.

بلادیان‌بهبهان تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های روان‌پزشکان کشور، بیش از یک درصد از جمعیت کودکان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و احداث این مرکز اقدام بسیار مهمی است که در شهرستان دماوند صورت می‌گیرد.

 انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا