احداث بلندترین دیواره سنگ‌نوردی سرپوشیده در شهرستان دماوند با اعتبارات ملی/ دیواره صخره نوردی دماوند با ارتفاع استاندارد بین المللی ۱۷ متر در کشور نظیر ندارد

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دماوند از احداث بلندترین دیواره سنگ‌نوردی سرپوشیده در این شهرستان با اعتبارات ملی خبر داد و گفت: دیواره صخره نوردی دماوند با ارتفاع استاندارد بین المللی ۱۷ متر در کشور نظیر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، صبح روز شنبه افشین هادی چگینی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند به همراه رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشي شهرستان دماوند از پروژه دیواره صخره نوردی دماوند بازدید میدانی داشتند.

محسن علمداری، رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشي شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: پروژه دیواره صخره نوردی شهرستان دماوند از سال ٨۳ کلید خورد و مرتب پیگیر آن بودیم تا دیواره ساخته شد.

وی افزود: اسکلت دیواره حدود سه سال پیش با پیگیری‌های انجام شده ساخته شد، مقرر بود روکش را فدراسیون انجام دهد اما گفتند باید حتما سقف پوشیده شود در غیراینصورت روکش انجام نمی‌شود.

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دماوند ادامه داد: طی پیگیری از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مقرر شد که این مکان تبدیل به سالن شود و توانستیم اعتباری برای ساخت سالن و دیواره صخره‌نوردی جذب کنیم.

علمداری افزود: خوشبختانه امسال مجددا مصوب شد که سالن و دیواره صخره نوردی دماوند با اعتبارات ملی ساخته شود، اکنون تقریبا مرحله فوندانسیون رو به اتمام است و سپس ستون‌ها نصب خواهند شد و مرحله اول ساخت سالن به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرو: پوشش سالن و بخش‌های اداری با ۴۰۰ متر فضا برای تماشاچیان در مرحله بعد تخصیص اعتبار خواهند شد.

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان دماوند بیان کرد: ارتفاع دیواره استاندارد بین المللی و ۱۷ متر است که با اجرای آن و راه‌اندازی سالن، مسابقات کشوری و بین‌المللی در این مکان برگزار خواهد شد.

علمداری بیان داشت: این دیواره صخره نوردی سرپوشیده که در ایران نظیر ندارد، دارای بخش‌های تماشاچی، رختکن، اداری و … است.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا