اجرای مرحله اول طرح کوچ با هدف شناسایی دانش‌آموزان دارای اضافه وزن در مدارس دماوند/ عدم فعالیت 70 درصد از مراکز پیش دبستانی در دماوند با توجه شرایط کرونایی

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند از اجرای مرحله اول طرح کوچ با هدف شناسایی دانش‌آموزان دارای اضافه وزن در مدارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مهرداد پورفتحی در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش منطقه دماوند با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس اظهار داشت: این طرح شامل کنترل وزن دانش‌آموزان است که در حال حاضر در مرحله اجرا می‌باشد و در چند پروسه خواهد بود.

وی افزود: مرحله اول طرح کوچ که در هفته تربیت بدنی شروع شده متشکل از دریافت اطلاعات درباره قد و وزن دانش‌آموزان و به دست آوردن ‌BMI است، این عدد وضعیت چاقی، لاغری یا نرمال بودن آنها را نشان می‌دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند ادامه داد: در مرحله اول دانش آموزان اطلاعات خود را در فرم‌هایی وارد کرده‌اند، در مرحله بعد و طی هفته جاری این اطلاعات وارد سامانه سناد شده و BMI به دست می‌آید.

پورفتحی بیان کرد: با آمارهای به دست آمده دانش آموزانی که دچار چاقی هستند به شبکه بهداشت معرفی می‌شود و افرادی که به بهداشت نرفتند از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که چاقی، تغذیه و ساعت خواب دانش‌آموزان را کنترل کنند تا در آینده دچار عوارض چاقی نشوند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد تا فروردین ماه پروسه کنترل چاقی‌ها ادامه می‌یابد و آمارها و اطلاعات مجددا گرفته می‌شوند تا کاهش درصد یا کنترل چاقی مشخص شود، نقش خانواده‌ها در این زمینه بسیار مهم است و سبک زندگی صحیح را باید از خود شروع کنند.

*کلیه فعالیت‌های آموزش مجازی منطقه دماوند در شبکه شاد انجام می‌شود/ استفاده مدارس از پیام رسان‌های خارجی برای آموزش مجازی با توجه به آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان تخلف است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند با اشاره به آموزش‌های مجازی بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود و اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، هیچ کلاسی به طور حضوری برگزار نمی‌شود و حضور دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است و آموزش مجازی در مدارس اجرا می‌شود.

پورفتحی گفت: تمام فعالیت‌های آموزش مجازی در شبکه شاد انجام می‌شود اما برخی از مدارس از نرم‌افزارهای مجاز همچون همکلاسی نیز استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: سیاست آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد است، این برنامه نوپا است و بسیاری از شبکه‌ها که چندین سال است فعالیت می‌کنند باز هم دارای مشکل هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند افزود: شبکه شاد هنوز یک ساله نشده و نمی‌توان توقع بسیاری از آن داشت با این حال این برنامه بسیار پرامکانات بوده و از فضای خوبی برخوردار است.

پورفتحی ادامه داد: تنها مشکل این است که وقتی تعداد کاربران در یک ساعت زیاد می‌شود اختلالاتی در سرورها ایجاد می‌کند، اما وزارت آموزش و پرورش در حال رفع این مشکل است و خوش بین هستیم که اپلیکیشن شاد از برنامه‌های قوی در آموزش باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از پیام رسان‌های خارجی تخلف است اما در برخی از مواقع نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم و استفاده از آن بستگی به نوع آموزش دارد، آموزش‌های تصویری در شبکه شاد کند است اما امکانات دیگر همچون ویس و … را دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند عنوان کرد: برخی از معلمان فیلم‌ها را در آپارات گذاشته و لینک را در شبکه شاد می‌گذارند، منکر نیستیم که از شبکه‌های دیگر استفاده نمی‌شود اما توصیه می‌شود از شبکه شاد استفاده کنند تا قادر به شناسایی مشکلات آن شویم.

پورفتحی گفت: استفاده از برنامه‌های خارجی توسط معلمان نشان می‌دهد که آنها در حوزه آموزش دغدغه دارند و مشکلات موجود نمی‌تواند بهانه‌ای برای تعطیلی آموزش‌ها باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آموزش‌ها به صورت ترکیبی با شاد و دیگر برنامه‌ها صورت می‌گیرد، اما امید است 100 درصد آموزش‌ها در برنامه شاد انجام شود تا با توجه به آسیب‌های اجتماعی امنیت دانش‌آموزان نیز حاصل شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند افزود: آمار کرونا به صورت محرمانه به دستمان می‌رسد و تعدادی از دانش‌آموزان و معلمان کرونای مثبت هستند، اما هیچکدام بستری نشده‌اند و حال وخیم ندارند و با درمان خانگی درمان شده‌اند.

*امسال مراکز پیش دبستانی‌ها در دماوند حدود 30 درصد ثبت نام داشتند/ اجرای طرح آموزش مجازی رایگان برای نوآموزان پیش دبستانی در دماوند

پورفتحی در خصوص تعطیلی پیش دبستانی‌ها گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از پیش دبستانی‌ها ثبت نام کرده‌اند، اما وزارت آموزش و پرورش طرح ثبت نام رایگان دانش آموزانی که در سن پیش دبستانی هستند را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه پیش دبستانی اجباری نیست اما الزامی است و جزو آموزش رسمی قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: در طرح مذکور هیچ دانش اموزی از تحصیل باز نمی‌ماند و حتی دانش‌آموزان پیش دبستانی نیز آموزش می‌بینند.

پورفتحی بیان کرد: برای ثبت نام رایگان پیش دبستانی، افراد می‌توانند از فردا به نزدیکترین دبستان محل سکونت مراجعه کرده و با ارائه کپی شناسنامه دانش آموز که در سن پیش دبستانی است در سامانه ثبت نام شوند و در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و آموزش ببینند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند گفت: توصیه می‌شود پیش دبستانی‌ها حتما در این طرح ثبت نام کنند زیرا در پایه اول سال بعد امکان دارد که دچار مشکل شوند.

پورفتحی عنوان کرد: طبق آمار 30 درصد از افرادی که امسال در پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند به طور اختصاصی با آنها کار می‌کنند، اما این طرح ملی است و همچون شبکه شاد کل دانش‌آموزان کشور حضور دارند.

وی افزود: در طرح جدید افراد فقط ثبت نام می‌شوند و می‌توانند از فضای مجازی که طرح ملی است و کل کشور را شامل می‌شود، آموزش ببینند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند ادامه داد: پیش دبستانی‌ها به صورت غیردولتی هستند و ما نیرویی نداشتیم که اصلا تعدیل کنیم، افرادی که تعدیل شده‌اند نیروی آموزش و پرورش نبوده‌اند و در مدارس غیرانتفاعی هستند.

*عدم فعالیت 70 درصد از مراکز پیش دبستانی در دماوند با توجه شرایط کرونایی/ مشخص شدن نحوه برگزاری امتحانات حضوری و غیرحضوری براساس دستورات ستاد ملی کرونا است

پورفتحی در خصوص خسارت‌های کرونا تصریح کرد: حدود 70 درصد از مراکز پیش دبستانی امسال فعالیت نداشتند زیرا خانواده‌ها راغب نبودند و ثبت نام نکردند.

وی بیان کرد: مشخص شدن نحوه برگزاری امتحانات با توجه به وضعیت و دستورات ستاد ملی کرونا است اما در حال حاضر همه فعالیت‌ها حتی امتحانات میان ترم به صورت مجازی است مگر اینکه پروتکل‌ها اجازه دهد و در مناطقی که امکان دارد امتحانات حضوری باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا