اجرای طرح آزمايشي فاز اول فعالیت در بستر سامانه اصناف به صورت پایلوت کشوری در شهرستان دماوند

طرح آزمايشي فاز اول فعالیت در بستر سامانه اصناف به صورت پایلوت کشوری در شهرستان دماوند به اجرا درآمد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، صبح روز یکشنبه، طرح آزمايشي فاز اول فعالیت در بستر سامانه اصناف به صورت پایلوت کشوری به میزبانی شهرستان دماوند توسط کارشناسان مرکز اصناف و سازمان صمت استان تهران در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

در اجرای فرآیند این طرح آزمايشي آرش آقاجان احمدي، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند، روح‌الله امان رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، دبیر اجرایی اتاق و مديران اجرایی اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند حضور داشتند.

در این طرح آزمايشي مطالبی در خصوص نحوه صدور پروانه کسب در بستر سامانه اصناف مطرح گردید.

*ضرورت رفع اشکالات فنی و حقوقی در بستر سامانه ایرانیان اصناف با هدف تسهیل صدور مجوز کسب و کار

روح‌الله امان رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اظهار داشت: حدود یکسال سامانه ایرانیان اصناف دچار اختلال شده که به لحاظ فنی و اجرایی قابلیت پیوند به اطلاعات را نداشته است.

وی افزود: مديران اجرایی اتحادیه‌ها به دلیل عدم دسترسی سامانه به محتويات و آمار مورد نياز جهت بارگذاری و اسکن مدارک بعضا به صورت پاره وقت و خارج از ساعت اداری، امور مربوطه را انجام می‌دادند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: با توجه به اشکالات فنی در زیر ساخت سامانه اصناف، ارتباطات داخلی جهت تائيد یا عدم‌ تائید استعلام و تبادل اطلاعات با ادارات اماکن، امور مالیاتی و پست دچار چالش و موجب نارضایتی متقاضیان گردیده بود.

امان تصریح کرد: در همین راستا اتحادیه‌ها با انباشتگی حجم زيادی از پرونده‌ها مواجه و در نهايت توقف در صدور پروانه کسب می‌گردید.

وی گفت: تیم کارشناسان و پیشتیبانی جهت راه‌اندازی و اتصال به درگاه صدور مجوز کسب و کار، تمام مولفه‌های مربوطه به لحاظ فنی و حقوقی را در سامانه در نظر گرفته باشند تا موجب ایجاد و بروز مشکلات نشود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند عنوان کرد: امیدوارم پیشنهادات به منظور کم یا اضافه کردن آیتم‌ها در سامانه تاثیرگذار باشد.

*روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دماوند نباید تصور کنند که صدور مجوزها سنتی است/ تاخیر در صدور جواز کسب جرم انگاری شده و پیگرد قانونی دارد

آرش آقاجان احمدی،‌ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند اظهار داشت: شهرستان دماوند به عنوان پایلوت طرح آزمايشي فاز اول فعالیت در بستر سامانه اصناف انتخاب شده است، لذا گذراندن آموزش‌ها بسیار مهم است در غیر اینصورت در ایفای وظیفه‌های آتی موفق نخواهیم بود.

وی افزود: به هیچ عنوان مدارک سفید نباید در سامانه بارگذاری شود، اگر تاخیری در صدور مجوزها صورت گیرد سایت مجوزهای ملی مجوز را صادر می‌کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند عنوان کرد: اگر مجوزها را در زمانی که باید صادر شوند، صادر نکنیم جرم انگاری شده و پیگرد قانونی دارد کما اینکه در سایت مجوز صادر می‌شود و برای اتحادیه اخطار می‌رود.

آقاجان احمدی ادامه داد: روسای اتحادیه‌ها نباید تصور کنند که صدور مجوزها سنتی است و مانند قبل انجام می‌شود لذا روسای اتحادیه‌ها باید در این رابطه آشنا و به شرایط واقف باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا