با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران؛

آیین معارفه شهردار جدید شهر کیلان برگزار شد/ ایرج گودرزی‌راد به عنوان شهردار کیلان معرفی شد

آیین معارفه شهردار جدید کیلان با حضور جمعی از مسؤولان و مردم ولایت‌مدار این شهر در سالن همایش‌های شهرداری کیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم، خانواده‌های معظم شهدا، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، امام جمعه آبسرد، فرماندار شهرستان دماوند، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دماوند، فرماندهان پلیس راه و راهور شهرستان دماوند، مسؤولان برخی ادارات شهرستانی و شهری و نیز شماری از مسؤولان شهرستان‌های پاکدشت و شمیرانات حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، ایرج گودرزی‌راد امروز با پیشنهاد شورای اسلامی شهر کیلان و حکم استاندار تهران به عنوان سکاندار جدید شهرداری کیلان معرفی شد.

گودرزی‌راد متولد بروجرد و کارشناس ارشد حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی است و وی در آخرین مسؤولیت خود، از سال ۱۳۹۳ سکانداری شهرداری فرون‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت استان تهران را برعهده داشته است.

مسؤول حسابداری، حسابرسی، املاک و حقوقی در کمیسیون‌های مختلف شهرداری پاکدشت در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۸۲، مدیر امور مالی، درآمد و در کمیسیون‌های مختلف شهرداری شریف‌آباد در سال‌های ۸۲ تا ۸۶، معاونت مالی و اداری و خدمات شهری و جانشین شهردار و همچنین عضو هیأت‌مدیره سازمان حمل و نقل و فرهنگی اجتماعی شهرداری فشم در سال‌های ۸۶ تا ۹۰ از سوابق شهردار جدید کیلان است.

در آیین معارفه شهردار جدید کیلان، از زحمات چندین ساله اعضای دوره چهارم شورای اسلامی و همچنین سیدجلیل چوبداری، شهردار 10 ساله شهر کیلان با اعطای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است شهرداری کیلان از آبان‌ماه سال گذشته با استعفای شهردار سابق در دوره سرپرستی داود مرشیدی و فهیمه امرالهی اداره می‌شد که اکنون این شهر پس از یک سال صاحب شهردار شد.

*شهرداران برای توسعه شهری برنامه‌ مدون داشته باشند/ مشکلات حوزه واگذاری اراضی کیلان برطرف شود

هادی رحمتی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در این مراسم اظهار کرد: از لحاظ جامعه شناختی و حوزه دموکراسی کشور، مردم دو عنصر استمرار و تغییر را پذیرفتند.

وی افزود: از نگاه دموکراسی در عنصر استمرار، مردم به دولت دوازدهم همچون دولت یازدهم اعتماد کردند و کابینه تدبیر و امید با سکانداری حسن روحانی ضمام عموم و حوزه اجرایی کشور را به دست گرفت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: از نگاه تغییر نیز، مردم تغییراتی را در پارلمان شهری خواستند؛ البته این بدان منظور نیست که مسؤولان قبلی کار نکرده باشند، بلکه نگاه توسعه‌ای است.

رحمتی گفت: تغییر 87 درصدی شوراهای پنجم نسبت به دوره‌ چهارم نشان می‌دهند که مطالبه‌گری مردم در حوزه مدیریت شهری بیشتر شده است؛ شهرداران حتما باید برنامه‌های چهار ساله‌‌ای را برای امور تدوین کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیستم اقلیمی و شرایط جغرافیایی شهر باید دقیق شناخته شود و توسعه شهری بر مبنای آن صورت گیرد، تصریح کرد: شهرداران حق ندارند که توسعه شهری را بر مبنای خلاف اقلیم و استعدادهای منطقه‌ای تغییر دهند و سیاست‌گذاری کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان کرد: شهرداران باید در راستای بهبود امور شهری برنامه‌‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص ناوگان حمل و نقل شهری و مباحث بین شهری مدنظر داشته باشند و پروژه‌ها بر اساس ظرفیت‌های شهری در برنامه‌ای چهار ساله تدوین و اجرایی شود.

رحمتی با اشاره به اینکه شهر کیلان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است، افزود: اگر همه برنامه‌ها بر اساس شناخت و اولویت‌بندی باشد و ضرورت‌ها مشخص و در راستای آن برنامه‌ریزی شود، مطمئناً شاهد افزایش شاخصه‌های رفاه زندگی در شهرها خواهیم بود.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها باید در چهارچوب قانون و براساس قانون ماده 55، وظایف خود را در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند و پارلمان شهری نیز بدون دخالت در امور اجرایی کارهای نظارتی خود را انجام دهد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر کیلان، انتظار داریم که انضباط مالی در این شهر رعایت شود و مشکلات حوزه واگذاری اراضی که نگران‌کننده است، برطرف شود؛ به شهردار جدید کیلان تأکید می‌کنیم که با بهره‌گیری از نیروهای مدبر و آشنا به مسائل حقوق و نه هیجانی، مسائل را پیگیری و رفع کند.

رحمتی با اشاره به اینکه باید قدردان زحمات شهرداران و مسؤولان سابق در شهرها باشیم، تصریح کرد: شهر کیلان روزی با مشکلات کمبود آب مواجه بود، اما یکی از اقدامات مطلوبی که در سال‌های اخیر صورت گرفت، ایجاد شبکه آب‌رسانی به باغ‌های کیلان بود.

وی بیان کرد: اگر توسعه و امور شهر کیلان بر اساس برنامه‌ریزی مشخص پیش رود، مطمئناً این شهر چیزی از کشورهای اروپایی و قاره سبز کمتر ندارد و باید قدر ظرفیت‌های موجود را بدانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا