آیین رونمایی کتاب «ایران ابر قدرت منحصر به فرد» در دماوند

آیین رونمایی «ایران ابر قدرت منحصر به فرد»  تألیف دکتر “منوچهر محمدی” در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  در این مراسم که جمعی از علاقمندان به فرهنگ و کتاب،حجت الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند، مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند،  اکبری عضو  شورای اسلامی شهر  و  مهدی غلامرضایی سرپرست شهرداری دماوند و … حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام فتاح دماوندی به عنوان سخنران رونمایی کتاب، به ابعاد و بخش های مختلف کتاب پرداختند،در ادامه فیلم کوتاهی از سوابق و فعالیتهای اجرایی وبه ویژه آثار مختلف دکتر منوچهر محمدی در زمینه های مختلف انقلاب اسلامی به نمایش درآمد و بعد از سخنانی کوتاه فرماندار، دکتر منوچهر  محمدی با توجه جملاتی از سخنان امام خمینی (ره) نکاتی را پیرامون کتاب خود بیان کردند.

در این مراسم، از دکتر منوچهر محمدی نویسنده کتاب “ایران ابر قدرت منحصر به فرد”، مصطفی کریمی ناشر” انتشارات فرشتگان فردا “وکتابداران تقدیر به عمل آمد.

همچنین از مسئول نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند و نویسنده این کتاب توسط مدیریت شهری با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل گردید.

این مراسم به همت اداره امور کتابخانه‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد.

شایان ذکر است دکتر منوچهرمحمدی در مقدمه کتاب «ایران ابرقدرت منحصر به فرد» نوشته است: اگر حمایت ها و پشتوانه الهی در این انقلاب و نظام برخاسته از آن نبود با توجه به توطئه‌های عظیمی که علیه آن توسط دشمنان قسم خورده صورت گرفته، دیگر نام و نشانی از آن باقی نمی‌ماند. در حالی که علی رغم قدرت های عظیم مادی  اعم از نظامی و اقتصادی که در اختیار دشمنان انقلاب بود این پدیده مبارک، روز به روز قدرتمندتر شده و می‌رود که به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد، جایگاه خود را در سطح جهان، تثبیت و پایدار کند.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: بعد از اینکه اتحاد جماهیر شوری از حدود 30 سال پیش زوال پیدا کرد نشانه های افول ایالات متحده آمریکا روز به روز آشکارتر می‌شود.

وی افزود: بعد از پایان جنگ سرد و بعد از سه دهه دیگر رنگ و بویی برای دکترین نظم نوین جهانی و خاورمیانه بزرگ و جهان تک قطبی باقی نمانده است، آمریکا در حال افول و فروپاشی است و به اعتراف صاحبنظران آمریکایی به صورت موریانه وار در حال از هم پاشیده شدن می‌باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: حوادث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ضعف این دولت در حل مشکل کرونا طی دو سال گذشته ضمن مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فاصله طبقانی شواهد فروپاشی امریکا هستند.

فتاح دماوندی ادامه داد: نفوذ آمریکا نیز در امریکای جنوبی و آسیا مخصوصا آسیای غربی به شدت رو به افول است.

وی با اشاره به کتاب تالیف شده توسط دکتر منوچهر محمدی تصریح کرد: در کتاب «ایران ابر قدرت منحصر به فرد» این موضوعات بیان شده اند و در اثبات این موضوعات اشاراتی شده است، در فصل اول کلیاتی درباره ابرقدرت‌ و ابرقدرتی و سابقه تاریخی آن و سپس درباره امام خمینی  مطرح شده و از شعار نه شرقی نه غربی برمبنای آموزه‌های امام خمینی سخن به میان امده است.

*با دولت انقلابی باید شاهد شکست و فروپاشی استکبار جهانی باشیم

منوچهر محمدی، نویسنده کتاب «ایران ابر قدرت منحصر به فرد» در این مراسم اظهار داشت: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تصورش را نمی‌کردیم که در دوره مدرنیته و دوره ای که دین از سیاست جدا شده بود، انقلاب اسلامی به ثمر برسد و این از الطاف و اراده الهی است.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از نتایج انقلاب اسلامی است، گفت: وقتی حضرت امام خمینی(ره) در پی اتفاقاتی عنوان کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند باور کردم که آمریکا را شکست می‌دهیم، امام همچنین در اوایل انقلاب که هنوز این نهال به درختی تنومند همچون امروز تبدیل نشده بود فرمودند ایران یک ابرقدرت است.

محمدی افزود: امام خمینی در زمانی که کشور در اوج مشکلات بود، می‌فرمود نگران نباشید ما مامور هستیم که پرچم انقلاب را به دست امام زمان(عج) برسانیم، درواقع با قوت قلب‌های ایشان با مشکلات می‌جنگیدیم.

وی ادامه داد: خداوند همه ما را لایق این عطیه الهی دانسته است چرا که ما پرچمدار پیروزی و جهانی شدن انقلاب اسلامی یا حکومت جهانی به رهبری امام زمان هستیم لذا باید این مهم را قدر بدانیم.

محمدی تصریح کرد: نباید از مسائلی که پیش می‌آید نگران باشیم، دشمن هیچگاه دست از توطئه برنداشته است و طی 42 سال از انقلاب 4 دوره توطئه علیه ایران را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: 10 سال اول از این توطئه ها شامل جنگ سرد و تحمیلی با عراق بود، دوره دوم جنگ نرم بود که به فتنه 88 منجر و با حماسه 9 دی خنثی شد، دوره سوم دوره نفوذ بود و دشمنان در تلاش بودند که تا قلب نظام جمهوری اسلامی نفوذ کنند و برنامه این بود که با این نفوذ و با پایان دولت تدبیر و امید به اهداف شوم خود برسند اما با هوشیاری ملت و ولایت خنثی شد.

نویسنده کتاب گفت: اکنون دوره‌ای است که به عنوان دکترین هزار خنجر مطرح می‌شود و دشمن در تلاش است با ضربات متعدد به نظام و کشور به هدف خود برسد. جریانات متعددی در داخل و خارج از کشور در حال اتفاق بود و هست تا ضربه ای بر پیکره انقلاب باشد اما همه به فرصت تبدیل شد.

وی اظهار کرد: امید است با این دولت انقلابی شاهد شکست و فروپاشی استکبار جهانی باشیم.

انتهای پبام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا