آیین خشت‌گذاری مدرسه ۱۴ کلاسه خیرساز زنده یاد کیقباد علی یوسفی در شهر رودهن

صبح روز یکشنبه آیین خشت‌گذاری مدرسه ۱۴ کلاسه خیرساز زنده‌یاد کیقباد علی یوسفی در شهر رودهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، امیری بخشدار رودهن، رستمی رئیس آموزش و پرورش رودهن، موسوی منش شهردار رودهن و جمعی از مسئولین ادارات، نمایندگان سازمان نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، خیران مدرسه‌ساز بخش رودهن حضور داشتند.

لازم به ذکر است مدرسه ۱۴ کلاسه خیرساز زنده‌یاد کیقباد علی یوسفی به همت خیر نیک اندیش فرشید محمدی در زمینی به مساحت ۱۸۶۰ مترمربع احداث خواهد شد.

*تراکم دانش آموزی در شهر رودهن بسیار بالاست/ سالانه بین 1000 تا 1500 نفر به این جمعیت اضافه می‌شوند

زهرا رستمی رئیس آموزش و پرورش رودهن در این مراسم اظهار داشت: یک زمین حدود 32 سال پیش از سوی خیر نیک اندیش به آموزش و پرورش اهدا گردید و در دهه 80 خشت گذاری آن انجام شد اما متاسفانه به خاطر دیوار حائل و هزینه سنگین آن مدرسه ساخته نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه در شهر رودهن تراکم دانش آموزی بسیار بالاست و سالانه بین 1000 تا 1500 نفر به این جمعیت اضافه می‌شوند، ناچار شدیم به همت مسئولان و مردم معتمد شهر رودهن خاکبرداری را اجرا کنیم.

رئیس آموزش و پرورش رودهن ادامه داد: در اقدام مسذکور یک حرکت جهادی در رودهن اتفاق افتاد و بسیاری از مردم رودهن در این امر خیر مشارکت کردند.

رستمی عنوان کرد: حدود 2200 کامیون خاکبرداری انجام شده و ادارات آب و برق، شهردار، بخشدار و نماینده همگی در این پروژه نقش داشتند.

وی تصریح کرد: مقرر است در این مکان مدرسه 14 کلاسه ساخته شود، در این راستا 5 میلیارد آورده خیر می‌باشد و 30 میلیارد اعتبار از سوی سازمان نوسازی به این پروژه اختصاص پیدا خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش رودهن بیان کرد: ضرورت دارد که در رابطه با دیوار کشی اقدامی جهادی توسط مسئولان صورت گیرد تا شاهد هیاهوی دانش آموزان در این مدرسه باشیم.

رستمی گفت: بر سر این زمین آبروی خود را در مجمع خیرین گذاشتیم لذا ضرورت دارد که تدابیری اندیشیده شود تا به زودی پروژه محقق شود.

*حدود 15 هزار نفر جمعیت دانش‌آموز ایرانی و بیش از 2000 نفر دانش آموز افغانستانی در بخش رودهن مشغول به تحصیل هستند/ برای ساخت فضاهای آموزشی در بخش رودهن باید گام‌های بیشتری برداریم

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: حدود 15 هزار نفر جمعیت دانش‌آموز ایرانی و بیش از 2000 نفر دانش آموز افغانستانی در بخش رودهن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: همیشه آموزش و پرورش رودهن با یک مشکلی روبرو بوده است و بسیاری از دانش‌آموزان غیربومی علاقمند به دریافت خدمات آموزشی در رودهن هستند که این فضا را برای شهروندان رودهن تنگ‌تر کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: تراکم کلاس‌ها در رودهن بیش از 40 نفر است که این آمار بسیار بالا می‌باشد، بسیاری ازمدارس دو شیفته هستند و می‌طلبد در ساخت فضاهای آموزشی در بخش رودهن گام‌های بیشتری برداریم.

طاهرخانی ادامه داد: خوشبختانه خیرین خدمات مثبتی را در رودهن ارائه کرده‌اند و امید است در نوسازی مدارس مسئولان توجه ویژه‌ای به رودهن داشته باشند تا تراکم دانش آموزان در کلاس‌ها را کمتر کنیم.

*۲ مدرسه قدیمی در بخش رودهن از لحاظ استحکام مناسب نیستند

وی گفت: دو مدرسه قدیمی در رودهن وجود دارد که از لحاظ استحکام مناسب نیستند و همه باید کمک کنیم که از امروز با آغاز عملیات ساخت، مدرسه تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به سالگرد انقلاب اسلامی در بهمن 57 تصریح کرد: برکات انقلاب اسلامی برای همه ما محرز است و در این مدت اقدامات مثبتی در کشور و سطح شهرستان دماوند انجام گرفته که البته این برکات در دنیا برای کشور ما ثبت شده است.

*تداوم خدمت در شهرستان دماوند با شیب تندی پیش برود

طاهرخانی عنوان کرد: امید است این تداوم خدمت در شهرستان با شیب تندی پیش برود که این مهم جز با وحدت و همدلی همگان میسر نخواهد شد.

وی گفت: هرجا که اتحاد و همدلی باشد و مردم از نظام حمایت کنند شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا