آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه مازندران با حضور آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دماوند

آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه استان مازندران با حضور آیت‌الله العظمی جوادی آملی در دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود به نقل از خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله محمد باقرمحمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین آغاز سال تحصیلی «۱۴۰۳-۱۴۰۲» حوزه‌های علمیه استان مازندران که نهم شهریورماه در دماوند با حضور حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه استان پرداخت.

وی خواستار توجه بیشتر به مشکلات طلاب از جمله وضعیت معیشتی و اشتغال آنان شد و گفت: متأسفانه علما و فق‌های ما از حوزه علمیه قم کمتر رغبت می‌کنند که به استان برگردند، در صورتی که الان ۴۲ درصد از مساجد ما نماز جماعت دارد و مابقی امام جماعت ندارد.

وی افزود: انتظار داریم رهنمودهای آیت‌الله جوادی آملی موجب شود هم والدین فرزندان خود را ترغیب کرده به تحصیل در حوزه‌ها و هم طلاب عزیزمان بر فقر و احیاناً توهین‌هایی که می‌شود صبر کنند، از محضر آیت‌الله جوادی آملی درخواست کمک و هدایت و امر به معروف داریم‌‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه درک حضور در محضر آیت‌الله جوادی آملی توفیق است، خاطرنشان کرد: امید آنکه در مسیر رشد حوزه‌های علمیه گام برداریم‌، گرچه در مسائل فرهنگی استان شاهد برخی از مظاهر نادرست هستیم ولی قاطبه مردم آنچنان دیندار و متدین هستند که عاشورا و مناسبت‌های دیگر امسال بسیار باشکوه برگزار شد اما جای تذکر برای مسئولان دارد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا