شب قدر فرصت محاسبه اعمال است

ahmad-mir-sharifiامام جمعه آبسرد گفت: آمریکا با اعمال تحریم‌ های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ضررهای بسیاری کرده است.

به گزارش تارود، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبسرد و در جمع روزه‌ داران و نمازگزاران پرشور آبسردی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، شب‌های قدر را بهترین فرصت برای دعا و راز و نیاز بندگان با پروردگار دانست.

وی با تأکید تقویت همدلی و وحدت در جامعه اظهار کرد: در شب‌های قدر باید اعمال خود را محاسبه کنیم و بدانیم که چقدر توانسته‌ایم فاصله خود را با جامعه علوی کم کنیم؛ زندگی امیرالمؤمنین(ع) و زمان ایشان بسیار ویژه است و باید از فرصت‌های شب قدر استفاده بیشتری در جهت کسب معنویات ببریم.

امام جمعه آبسرد با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای وین 6 که به مدت 16 روز انجام شده است، افزود: این مذاکرات برای دست‌یابی به توافق جامع و نهایی مشکلاتی به همراه دارد و به تعبیر بعضی‌ها، این نوع مذاکرات بسیار سخت و مشکل است.

میرشریفی ادامه داد: امیدواریم با پیوستن چهار وزیر امور خارجه قاره اروپا به جمع مذاکره‌کنندگان، انجام مذاکرات چندجانبه با مسئولان و ارائه روش‌های نوگرایانه برای حل معضلات، شاهد توافق نهایی در این مذاکرات سخت و مشکل باشیم.

وی تصریح کرد: این اقدامات مشترک باید ادامه روند برنامه‌های هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌ها را در پی داشته باشد؛ البته احتمال این وجود دارد که این توافقات نتیجه‌ ای به همراه نداشته باشد ولی قطعا نباید از ادامه برنامه‌های هسته‌ای کوتاه آمد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه آمریکا با تحریم‌ های مختلف علیه ایران ضررهای بسیاری کرده است، گفت: آمریکا حدود 170 میلیارد دلار از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ضرر کرده است و سالانه 55 هزار فرصت شغلی را به واسطه همین تحریم‌ها از دست می‌دهد.

میرشریفی با بیان اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دو هدف را دنبال می‌کند، افزود: یکی بحث ایجاد صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی است که این موضوع قطعا با اتفاقاتی که اخیراً رخ داد، عملی نمی‌شود؛ هدف دوم اوباما، در بحث مذاکرات هسته‌ ای با ایران است که بتواند نتیجه کار خود را در پرونده فعالیت‌هایش درج کند.

وی با اشاره به سخن رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و بعضی سیاستمداران کشور گفت: نتیجه این مذاکرات هر چه باشد و به نتیجه‌ای برسد یا نرسد، غربی‌ها مطمئن باشند که ایران اسلامی کارهای خود را با شدت بیشتری نسبت به قبل ادامه می‌دهد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه با 20 درصد غنی‌ سازی حدود چهار سال ذخیره‌ سازی داشتیم، اظهار داشت: دشمنان این را بدانند که اگر توافقی صورت نگیرد، غنی‌سازی را آنقدر افزایش می‌دهیم که برای مدت 20 سال ذخیره‌سازی داشته باشیم.

میرشریفی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و قتل عام مردم بی‌ گناه فلسطین، بیان کرد: فلسطین‌ ها با شلیک موشک‌هایی تا عمق 140 کیلومتری و ارسال پهباد‌ها به خاک اسرائیل، وحشت را در شهرک‌ های صهیونیست‌ نشین ایجاد کرده‌ اند.

وی اضافه کرد: عکس‌ العمل کشورهای غربی مدعی حقوق بشر بسیار تعجب‌برانگیز است؛ آن‌ها که با تولید فیلم‌های مختلف نشان می‌دهند حتی برای نجات حیوانات نیز اقدام می‌کنند، اکنون مقابل زنده زنده سوازنده شدن کودک فلسطینی و کشتارهای بی‌ رحمانه اسرائیل در این کشور، سکوت کرده‌ اند و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

امام جمعه آبسرد، کارهای وحشی‌ گرایانه رژیم صهیونیستی در غزه را به شدت محکوم کرد و از مردم آبسرد خواست تا با حضور پررنگ خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و مسلمین بکوبند.

منبع: فارس

انتهای پیام/م

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا