آغاز واکسیناسیون کرونا برای ۱۴۰۰ نفر فرهنگی در دماوند/ تزریق روزانه ۲۶۰ دوز واکسن برای شاغلان مدارس دماوند

واکسیناسیون فرهنگیان دماوندی آغاز شد تا کادر آموزش و پرورش آماده استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون فرهنگیان این شهرستان از امروز دوشنبه با حضور مسئولین فرمانداری، شبکه بهداشت و آموزش و پرورش دماوند، ساعت ۹ صبح در سالن ورزشی آموزش و پرورش واقع در شهرک امامیه آغاز شد.

مرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند در ‌گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: بر اساس تفاهم بین وزارت بهداشت و درمان با وزارت آموزش و پرورش، تهیه لیست معلمان و نوبت دهی فرهنگیان بر عهده وزارت آموزش و پرورش، و تأمین، تهیه و تزریق واکسن بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: بنابراین آموزش و پرورش دماوند، همکاران فرهنگی را بر اساس مقطع تحصیلی تقسیم بندی کرده و زمانبندی ها به مدیران اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند بیان کرد: امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه تا روز دوشنبه هفته آینده حدود ۱۴۰۰ نفر از فرهنگیان، یعنی روزانه حدود ۲۶۰ نفر از شاغلین در مدارس آموزش و پرورش دماوند دوز اول واکسن را دریافت کنند.

پورفتحی ادامه داد: واکسیناسیون فرهنگیان از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ انجام می شود که روز نخست به مدارس پسرانه مقطع متوسطه دور اول و دوم، اختصاص یافته است.

وی تصريح کرد: فردا سه‌شنبه واکسیناسیون کادر مدارس دخترانه مقطع متوسطه دور اول و دوم انجام خواهد شد؛ روز چهارشنبه ۱۳ مرداد به مدارس پسرانه و مختلط ابتدایی، و روز شنبه ۱۶ مردادماه به مدارس ابتدایی دخترانه و نیروهای اداری آموزش و پرورش دماوند اختصاص یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند عنوان کرد: همچنین روز یکشنبه نیز کادر مدارس و مراکز پیش دبستانی، و دوشنبه هفته آینده، با زنشستگان حق التدریسی و جاماندگان می توانند جهت واکسینه شدن علیه همه گیری کرونا به مرکز مراجعه کنند.

پورفتحی تاکید کرد: کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، باید شش هفته از پایان دوره ابتلایشان گذشته باشد، و مراجعین باید در کمال صداقت، و جهت پیشگیری از عوارض احتمالی برای خودشان، هرگونه ناراحتی و یا مشکل را به به پزشک مستقر اطلاع دهند.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا برای فرهنگیان اختیاری بوده و مراجعین می بایست کارت ملی و کارت پرسنلی خود را جهت احراز هویت به همراه داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند گفت: هر فرهنگی می تواند بین واکسن های موجود از جمله «برکت»، «سینورفارم» خود انتخاب کند که کدام را دریافت کند.

پورفتحی ادامه داد: ما برای تسهیل و تسریع در روند واکسیناسیون همکارانمان، تعداد اپراتورهای رایانه را به 4 نفر افزایش دادیم و شبکه بهداشت دماوند نیز یک پزشک و 4 واکسیناتور را در اختیار ما گذاشت تا شأن فرهنگیان حفظ شده و اختلال و کندی در کار نباشد.

وی بیان کرد: سالن بزرگ ورزشی آموزش و پرورش برای این کار در نظر گرفته شده تا فاصله های اجتماعی که یکی از مهم ترین مولفه های شیوه نامه مقابله با کروناست، رعایت شود، و از هیچ لحاظ با مشکل مواجه نشویم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه دماوند ابراز امیدواری کرد که با پایان موفق واکسیناسیون و سلامت کامل همه فرهنگیان، در مهرماه پذیرای دانش آموزان خوب دماوند در مدارس باشیم.

انتهای پبام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا