آغاز عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ایوانکی – کیلان/ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران: احداث ادامه بزرگراه ایوانکی به آبسرد گام بزرگی در ارتقاء راه‌های شرق استان تهران

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور ایوانکی – کیلان با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، حجت‌الاسلام میرشریفی امام جمعه آبسرد، رضا هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند، سرهنگ کهریزی فرمانده پلیس راه شرق استان تهران، همتی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، جعفری رئیس راهداری شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

این پروژه شامل احداث راه اصلی به طول ۵.۵ کیلومتر به همراه احداث تونل ۲۲۰ متری و یک دستگاه پل بزرگ شامل دو دهنه ۱۵ متری به صورت دو لاین رفت و برگشت می‌باشد.

این پروژه با برآورد هزینه ۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی، کاهش مصرف سوخت و تسهیل در تردد ساکنان شهرهای شرق استان تهران اجرایی گردید.

مدت زمان اجرای این پروژه ۳۶ ماهه تعیین شده با تخصيص اعتبارات پيش‌بيني شده است.

*احداث ادامه بزرگراه ایوانکی به آبسرد گام بزرگی در ارتقاء راه‌های شرق استان تهران

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شروع عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی احداث باند دوم محور ایوانکی -کیلان در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: با حضور مسئولان و نماینده پر تلاش مردم فیروزکوه-دماوند پروژه جدید راهسازی احداث باند دوم ایوانکی-کیلان آغاز شد، این پروژه ادامه احداث بزرگراه ایوانکی به آبسرد بوده که عرض جاده را از 7 متر به 23 متر ارتقاء می دهد.

وی گفت: پروژه با برآورد هزینه 8 هزار میلیارد ریال شامل احداث 5/5 کیلومتر راه، احداث یک تونل 220 متری و دو دهانه پل بزرگ 15 متری آغاز شد که پیش بینی می کنیم ظرف مدت 36 ماه به پایان برسد.

وی شهرهای برخوردار را ایوانکی، آبسرد، رودهن، دماوند و فیروزکوه عنوان کرد و گفت: به لحاظ توپوگرافی خاص منطقه 5/1 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 270 هزار متر مکعب خاکریزی خواهیم داشت.

جنتی افزود: در طراحی با احترام به وضعیت کشاورزی و زمین‌های حاصلخیز منطقه به گونه ای کار پیش رفت که حداقل معارضین در پروژه رعایت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان، ارتقاء وضعیت ایمنی و جاده ای استان را گامی مهم در مسیر کاهش نقاط پر حادثه، افزایش ایمنی، تسهیل تردد و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد.

*با تخصیص اعتبارات عملیات پروژه احداث محور ایوانکی- کیلان ظرف 36 ماه اجرایی می‌شود

جنتی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات عملیات پروژه احداث محور ایوانکی- کیلان ظرف 36 ماه اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: با افتتاح این محور شاهد تسهیل در تردد و حذف نقاط حادثه خیز خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: نماینده شهرستان دماوند پیگیر اجرای این پروژه بوده و امید است با تلاش همه مسئولان و پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه به موقع به پایان برسد تا مردم از آن بهره برداری کنند.

جنتی ادامه داد: از نماینده شهرستان که تاکنون پیگیر بوده است انتظار می‌رود تا پایان عملیات اجرایی پیگیری‌های خود را ادامه دهد تا اعتبارات به موقع جذب شود و در مدت زمان تعیین شده پروژه را به پایان برسانیم.

*کاهش حوادث دلخراش جاده‌ای با تعریض محور ایوانکی – کیلان/ در سفر رئیس جمهور به شهرستان دماوند کمربندی گیلاوند از مطالبات دیرینه مردم پیگیری می‌شود

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند گفت: مردم این شهرستان سال‌ها منتظر اجرایی شدن پروژه تعریض محور کیلان ایوانکی بودند زیرا در این محور حوادث دلخراشی را شاهد بودیم اما با تعریض این محور حوادث دلخراش جاده‌ای کاهش خواهد یافت.

وی افزود: امروز عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد و امید است تا قبل از پایان این دولت شاهد پایان این پروژه باشیم و آنرا به یادگار افتتاح کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در سفر رئیس جمهور به شهرستان دماوند در خصوص برخی مطالبات بر زمین مانده از ادوار گذشته در این شهرستان مصوباتی خواهیم داشت مخصوصا به پروژه کمربندی گیلاوند که از مطالبات دیرینه مردم است رسیدگی می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: کمربندی گیلاوند به همت مسئولان به مراحل مثبتی رسیده و در شرف آغاز به کار است که امیدواریم با هماهنگی وزارت راه و مجموعه استان کلنگ‌زنی این پروژه و آغاز عملیات اجرایی آن را بعد از چندین سال شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا