سرشماری کشاورزی در دماوند آغاز شد

majid safariمعاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند از آغاز سرشماری کشاورزی با حضور 22 مأمور و به مدت 40 روز در شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش تارود، مجید صفری در حاشیه آغاز سرشماری کشاورزی در دماوند با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی اظهار کرد: این سرشماری اهمیت زیادی دارد و از سوی مقامات عالی کشور تأکیدات زیادی در خصوص نحوه اجرای آن شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری از امروز آغاز و تا 40 روز ادامه دارد، افزود: هر چقدر که بتوانیم آمار درستی از کشاورزی شهرستان دماوند بگیریم، قطعا در تصمیم‌ گیری‌ ها تأثیرگذار است؛ باید در این زمینه تلاش زیادی کنیم و در این موضوع تنها هزینه‌ ها مطرح نیست، بلکه نوعی سرمایه‌ گذاری است.

معاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه آموزش‌ های لازم را مأموران سرشماری در پایان روزهای شهریور ماه ارائه کرده ‏اند، گفت: طرح سرشماری به صورت هم‌ زمان در شهرستان صورت می‌ گیرد و با استفاده از تبلت‌ هایی که در اختیار ماموران قرار گرفته است، آمار را به صورت به روز شده به ستاد سرشماری کشاورزی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ارسال می‌ کنند.

صفری با بیان اینکه تمام تلاش‌ های خود را انجام دادیم تا طرح به صورت مطلوب اجرا شود، تصریح کرد: مأموران سرشماری در نقاط مختلف شهرستان دماوند تقسیم‌ بندی شدند و به مدت 40 روز سرشماری کشاورزی را انجام می‌دهند و حدود 22 مأمور از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 13 نفر در شهرها و 9 نفر در روستاها کار سرشماری کشاورزی را انجام می‌ دهند، بیان کرد: همچنین هشت نفر به صورت ذخیره حضور دارند که در صورت بروز مشکل برای هر یک از مأموران، بلافاصله جایگزین شوند.

معاون برنامه‌ ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بحث تدارک این سرشماری نظیر تغذیه و حمل و نقل آن‌ ها به صورت متمرکز و بر اساس توزیع نیرو، بر عهده شهرداری‌ ها قرار گرفت و دهیاران روستاها نیز توجیه شدند که در صورت لزوم اقدام کنند.

صفری افزود: ستاد سرشماری کشاورزی نیز بر کارها نظارت دارد تا برنامه‌ها طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته انجام شود و همچنین مشکلی به لحاظ امنیتی برای مأموران سرشماری پیش نیاید.

وی ادامه داد: از همه مردم شهرستان دماوند خواهشمندیم تا آمار صحیح را ارائه دهند و با مأموران سرشماری همکاری‌‌ های لازم را داشته باشند که بتوانیم آمار کشاورزی شهرستان را به خوبی بررسی و کارشناسی کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا