آغاز تزریق واکسن پنتاوالان در شبکه بهداشت دماوند

تزریق واکسن پنتاوالان در خانه و پایگاه‌ های بهداشت و درمان شهرستان دماوند آغاز شد.

 به گزارش تارود، نخستین واکسن پنتاوالان به کودک دو ماهه دماوندی تزریق و به طور رسمی تزریق آن در خانه و پایگاه‌ های بهداشت و درمان این شهرستان آغاز شد.

ناصر محمودی‌ فرد پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز تزریق واکسیناسیون پنتاوالان در خانه و پایگاه‌ های بهداشت و درمان شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح تحول سلامت در کشور یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون پنج‌ گانه یکی از اقدامات ویژه دولت در بخش بهداشت و درمان بوده است، گفت: این واکسن پنج‌گانه یک دستاورد داخلی و ملی به حساب می‌ آید که حاصل نتیجه نیروهای جوان و ارزشمند کشورمان است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه در دو سال اخیر مشکلات زیادی در بحث بهداشت و درمان شهرستان دماوند وجود داشت، تصریح کرد: در حوزه پخش و تأمین دارو مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه با ورود دولت جدید بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان برطرف شد.

Vaccines Pntavalan (2)

محمودی‌فرد با بیان اینکه اکنون خدمات خوبی در حوزه درمانی به مردم ارائه می‌شود، بیان کرد: خیلی از نگرانی‌ها به خصوص در بخش تأمین دارو برطرف و داروهای خوبی در این چند ماهه اخیر وارد شده است.

وی اقدام اصلی دولت در بخش درمان را پیشگیری از بیماری‌ها دانست و گفت: اکنون مردم در بخش سلامت هزینه‌های کمتری پرداخت می‌کنند و مشکلات عارضه‌ای در بخش درمان کمتر شده است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه انجام تزریق واکسیناسیون پنتاوالان از اقدام مفید و کاربردی دولت محسوب می‌شود، افزود: خانواده‌ ها در این بخش می‌توانند هزینه‌های کمتری را پرداخت کنند و در وقت آنها نیز تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

محمودی‌ فرد با بیان اینکه آنها با تزریق یک واکسن از پنج مزیت برخوردار می‌شوند، تصریح کرد: این موضوع نیاز به اطلا‌ع‌رسانی در شهرستان دماوند دارد تا مردم از این اقدام خوب دولت تدبیر و امید استفاده کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت‌ های خوبی در حوزه بهداشت و درمان باشیم تا مردم برای تأمین سلامتی خود با مشکلات کمتری مواجه شوند.

*واکسن پنج گانه جدید با هدف حفاظت کودکان علیه بیماری ها

دکتر سید ‘احسان بلادیان بهبهان’ رییس اداره بهداشت و درمان شهرستان دماوند به اجرای یکی از طرح های سلامت در شهرستان دماوند همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و افزود: واکسن پنج گانه جدید با هدف حفاظت کودکان علیه بیماریهای تهدید کننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب در سطح کشور آماده تزریق به کودکان شده است.

Vaccines Pntavalan (3)

وی اظهار داشت: گرچه دیفتری، سیاه سرفه، کزاز (DTP) و هپاتیت ب قبلا جز برنامه جاری ایمن سازی کودکان درسطح کشور بوده ولی هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب (HIB) جزء پنجمی است که به این مجموعه اضافه و به این ترکیب واکسن پنج گانه نامیده می شود.

رییس اداره بهداشت و درمان شهرستان دماوند با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت بهداشت به مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور، واکسن پنج گانه جایگزین واکسن های فعلی ثلاث (DTP) وهپاتیت ب در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی قرار گیرد، بیان کرد: هم اکنون تنها کودکان دو ماهه اولویت تزریق واکسن پنج گانه هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان دماوند آمادگی لازم و کافی را برای تمامی کودکان دو ماهه در سطح شهرستان دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مزایای واکسیناسیون کاهش یافتن تعداد تزریق ها است، با این واکسیناسیون پنج گانه بچه ها یکبار تزریق دارند که این امر احتمال بروز عفونت را کمتر می کند.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در ادامه این مراسم با اشاره به برنامه های ارزشمند دولت تدبیر و امید در مقوله تقویت زیرساخت های بخش بهداشت و درمان کشور، اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان در دو حوزه بهداشتی و درمانی با اجرای برنامه های مدون کار خویش را آغاز کرده که بسیار ارزشمند نیز بوده است.

‘مجتبی بنداد کرمانی’ افزود: در راستای تحول نظام سلامت در کشور هشت بسته خدمتی سلامت در جهت پیشبرد اهداف وزارت بهداشت تدوین شده که می توان به مواردی همچون برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، برنامه ترویج زایمان طبیعی و … اشاره کرد.

کرمانی به حوزه بهداشت پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات وزارت در کشور در حوزه بهداشت، اجرای طرح واکسیناسیون پنج گانه بوده که نقش بسزایی را در کاهش عفونت برای کودکان و دیگر بیماری های احتمالی ایفا می کند.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا