مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خبر داد؛

سیستم جدید آب‌نمک‌پاش در دو سایت دماوند و فیروزکوه آماده بهره‌برداری است/ حضور ۴۵۰ راهدار در طرح راهداری زمستانی در تهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به فعالیت ۴۵۰ نفر از نیروهای راهداری در راهداری زمستانی امسال گفت: امسال سیستم جدید آب‌نمک‌پاش در دو سایت دماوند و فیروزکوه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجیدرضا نصرالله‌نژاد در مورد تمهیدات زمستانی در این استان اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۷ ادامه دارد که ۳۰۰ نفر از بخش خصوصی همراه ۱۵۰ نفر از نیروهای اداری در این طرح خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در طرح راهداری زمستانی استان تهران افزود: ۲۶ راهدارخانه که همه آن‌ها ثابت هستند آماده‌سازی و مرمت شدند و تجهیزات لازم در آن‌ها ازجمله سیستم گرمایشی و سرمایشی برای اسکان موقت برای در راه‌ماندگان احتمالی فراهم آمده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درباره گردنه‌های برف‌گیر و اولویت‌دار این استان گفت: مهم‌ترین گردنه‌ها در محور هراز، فیروزکوه هستند و استان تهران تعداد هفت گردنه شامل گردنه سرحال، گردنه محور لواسان، گردنه نعل‌بندان در آزادراه تهران- قم، گردنه نشک در محور فیروزکوه به سمنان و … دارد که مهم‌ترین آن‌ها گردنه‌های گدوک و امامزاده هاشم (ع) است.

نصرالله‌نژاد درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در محورهای استان تهران افزود: سیستم جدید آب‌نمک‌پاش در دو سایت دماوند و فیروزکوه آماده بهره‌برداری است و برای آن‌ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف‌شده که از دستگاه‌های نمک‌پاش مکانیزه و ماشین‌های برف‌روبی نیز برای یخ‌زدایی استفاده می‌شود.

وی افزود: ۳۵ هزار تن نمک برای راهداری زمستانی امسال خریداری و بخشی از آن ذخیره‌سازی شده که به‌تناسب این مقدار، ماسه خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان تهران نسبت به سال گذشته تصریح کرد: برای امسال ترمیم و مرمت راهدارخانه‌های قدیمی، خرید قیر و نمک، ذخیره‌سازی ماسه و نمک در انبارها، لکه‌گیری و روکش راه‌ها قبل از شروع فصل سرما در محور هراز، فیروزکوه و حدفاصل لواسانات تا فشم، خط‌کشی گرم و سرد راه‌ها قبل از شروع فصل سرما انجام شده است.

نصرالله‌نژاد ادامه داد: دو قرارداد نیز با مجموع هزینه شش میلیارد تومان برای خرید لاستیک، نگهداری، تعمیرات و Over hall ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین منعقدشده است.

وی به شهروندان استان تهران و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: قبل از حرکت وضعیت راه‌ها را با استفاده از سایت، تلفن یا اپلیکیشن ۱۴۱ استعلام کنند و در زمان بارش از سفرهای غیرضروری پرهیز و به هشدارهای پلیس راه و راهداری توجه کنند، همچنین با تجهیز خودروی خود به زنجیرچرخ و لاستیک یخ‌شکن در مواقع عبور از محورهای کوهستانی، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا