در راستای اجرای مصوبات کارگروه ساخت و سازغیرمجاز شهرستان دماوند صورت گرفت؛

۲۱ فقره اخطار جمع‌آوری و پلمب به واحدهای صنفی فاقد ماهیت و جواز کسب در شهرستان دماوند/ فضلعلی: واحدهای صنفی فاقد جواز کسب در اراضی کشاورزی با دریافت اخطار کتبی جمع‌آوری می‌شوند

طی گشت مشترک نظارتی در راستای اجرای مصوبات کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند ۲۱ فقره اخطار جمع‌آوری و پلمب به واحدهای صنفی فاقد ماهیت و جواز کسب در شهرستان دماوند داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در راستای اجرای مصوبات کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان دماوند گشت مشترک متشکل از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند، پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند، اتاق اصناف شهرستان دماوند، اتحادیه مصالح‌فروشان شهرستان دماوند، اتحادیه آهنگران و مصنوعات سیمانی شهرستان دماوند، اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راهداری شهرستان دماوند برگزار گردید.

در این گشت ۲۱ مورد اخطار جمع‌آوری و پلمب به واحدهای صنفی فاقد ماهیت و جواز کسب در مسیر محور اصلی دماوند به سمت فیروزکوه داده شد.

فضلعلی رئیس اداره صمت شهرستان دماوند در حاشیه این گشت مشترک در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: در اجرای مصوبات کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز، بازرسی اداره صمت به همراه دیگر دستگاه‌های صنفی همچون اتحادیه‌ها و اتاق اصناف به همراه سایر دستگاه‌ها، واحدهای صنفی را که در محل و مسیر عبور خودروها قرار گرفته بودند را مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

وی افزود: در این بازدید واحدهایی که ماهیت کسب و کار داشتند، اخطار لازم داده شد که برابر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی توسط نیروی انتظامی پلمپ خواهند شد و واحدهایی که ماهیت کارگاهی نداشتند که عمده این واحدها محسوب می‌شود، تذکرات لازم داده شد.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند گفت: بعضا در حریم راه قرار داشتند و در اراضی کشاورزی بساط کردند که حتما نهادهای مربوطه اقدام به جمع‌آوری آنان خواهند کرد و ما نیز برای آخرین بار تذکرات لازم را دادیم تا اقدام به جمع‌آوری کنند.

فضلعلی تصریح کرد: واحدهای صنفی فاقد جواز کسب در صورت تمایل به ادامه کار طبق قانون اقدام به دریافت مجوز از درگاه ملی مجوزها نموده و اگر توانستند مجوز بگیرند، فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت فعالیت آنان ممنوع است و از توسط دیگر نهادها جمع‌آوری می‌شوند و در مکانی که بعداً پیش‌بینی می‌شود، فعالیت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا