یادواره شهدای بسیج اصناف شهرستان دماوند/ سردار شیخی: قدردان زحمات و بصیرت اصناف شهرستان دماوند هستیم

یادواره شهدای بسیج اصناف شهرستان دماوند به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، روز سه‌شنبه به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، یادواره شهدای بسیج اصناف شهرستان دماوند در سالن همایش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم سردار شیخی سردار علی اصغر محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، روح‌الله امان رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، آقاجان احمدی رئیس اداره صمت شهرستان دماوند، سروان فردین محمودی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دماوند، متو رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران، صادقعلی مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند، خانجانی رئیس اداره حفظ نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس شرق استان تهران، سرهنگ نجفي فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند، زمهریر معاون سياسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند، عرب‌سرهنگی مشاور امور ایثارگران فرماندار شهرستان دماوند، اکبری و مهرابی از اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، اکبری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دماوند، فرمانده پایگاه‌های اتحادیه‌های صنفی، بسیجیان و کسبه حضور داشتند.

*قدردان زحمات و بصیرت اصناف شهرستان دماوند هستیم/ هرکسی در مسیر شهدا گام بردارد، پیشرفت خواهد کرد

سردار شیخی سردار علی اصغر محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در این مراسم با اشاره به موضوع امنیت و اغتشاشات اخیر در کشور اظهار داشت: باید در راستای منویات رهبری گام برداشته و ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی قدرشناس بصیرت و درک تجار و اصناف باشیم چرا که علیرغم مشکلات موجود در اغتشاشات اخیر نیز در کنار نظام ایستادند.

وی گفت: نگرانی وجود ندارد و امید بتوانیم به برکت خون شهدا راه آنها را ادامه دهیم، ما قدردان زحمات و بصیرت اصناف هستیم و هرکسی در مسیر شهدا گام بردارد پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: جهاد یعنی هر کسی و هر قشری از جامعه در مسیر شهدا گام بردارد و به وظیفه خودبه درستی عمل و خدمت کند، نیرهای امنیتی نیز با تمسک به رهبرانقلاب کارهای نشدنی را شدنی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران ادامه داد: مراسم امروز با همت بسیج و مسئولان اصناف شهرستان برگزار شد که نشان از همت و بصیرت اصناف در اغتشاشات داشت.

شیخی گفت: اصناف کاسب هستند اما به علت ارادتی که به شهدا و مسیرآنها داشتند مغازه‌های خود را بستند تا در مراسم زنده نگهداشتن یاد و خاطرات شهدا حاضر شوند.

*اصناف در شکل گیری انقلاب و جامعه اسلامی نقشی غیرقابل انکار داشته است/ اصناف تعامل بسیاری با بسیج دارد

روح الله امان، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در مراسم یادواره شهدای اصناف گفت: اصناف شهرستان تعدادی شهدا تقدیم کشور کرده و در شکل گیری انقلاب و جامعه اسلامی نقشی غیرقابل انکار داشته است.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز اصناف نقش بی‌بدیلی ایفا کردند همچنین در تمام حماسه‌ها و اتفاقاتی که در جامعه رقم خورده حضور پررنگی داشته‌اند در دوران کرونا نیز به نحو احسن در خدمت مردم بودند.

امان افزود: جامعه صنفی با این حال مشکلات متعددی را متحمل شده و از مسئولان می‌خواهیم به این قشر از جامعه توجه داشته باشند چراکه در بحث مالی ضعیف واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: اصناف تعامل بسیاری با بسیج دارد به ویژه درطرح شهید امانی در کشور که پایه و اساس آن از شهرستان دماوند آغاز شد، همکاری مطلوبی درحوزه بازرسی و نظارت داشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: توقع ما از اصناف این است که انصاف داشته باشند و امیدواریم اصناف علیرغم مشکلاتی که دارند به فکر مردم نیز باشند.

امان گفت: باتوجه به فضای آشوب‌ها اصناف شهرستان دماوند توجهی به فراخوان‌هایی مانند تعطیل کردن مغازه ها نکردند و امنیت و آرامش را با کمک نیروهای انتظامی و مردم و دیگر عوامل شاهد بودیم.

*زندگینامه ۲۹ شهید اصناف دماوند در دست جمع‌آوری است/ با حمایت مسئولان کتاب خاطرات شهدا چاپ و نشر داده می‌شود

میرزا صادقعلی، مسئول بسیج اصناف شهرستان دماوند در مراسم یادواره شهدای اصناف گفت: شهرستان دماوند ۲۹ شهید اصناف را تقدیم میهن کرده است.

وی اظهار داشت: اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هر مراسم و مناسبتی در نظام جمهوری اسلامی همیشه پای کار و در میدان حاضر بودند.

صادقعلی افزود: نمونه حضور پررنگ اصناف در صحنه‌ها را در روزهای اخیر شاهد بودیم که بسیار خوب ظاهر شدند و در اغتشاشات مغازه‌های خود را نبستند.

وی ادامه داد: زندگینامه ۲۹ شهید اصناف دماوند در دست تهیه است و با جمع آوری خاطرات و زندگینامه شهدا کتابی تحت عنوان شهدای اصناف دماوند تالیف خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: امید است مسئولان حمایت کنند تا کتاب خاطرات شهدا و زندگینامه آنها چاپ و نشر شود.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهدای اصناف شهرستان دماوند و بسیجیان نمونه تجلیل صورت گرفت.

لازم به ذکر است این مراسم به همت اتاق اصناف و بسیج اصناف شهرستان دماوند برگزار شد که با استقبال پرشور کسبه همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا