گلاب‌گیری سنتی همزمان با برداشت گل‌محمدی در شهرستان دماوند/ سالانه ۲ هزار لیتر گلاب با کیفیت تولید و ۱۰ تن گل‌محمدی برداشت می‌شود + فیلم و تصاویر

گلاب‌گیری سنتی همزمان با برداشت گل‌محمدی در ۶ هکتار از اراضی تحت کشت شهرستان دماوند آغاز شد.

مجید خدابخش رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: شهرستان دماوند به میزان ۶ هکتار اراضی تحت کشت گل‌محمدی توسط شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان کشاورزی این شهرستان دارد که سالانه حدود ۲ هزار لیتر گلاب تولید و حدود ۱۰ تن گل‌محمدی برداشت می‌شود.

وی افزود: تعاونی فارغ‌التحصیلان کشاورزی شهرستان دماوند نیز بالغ‌بر ۱۱۰ عضو داشته و حدود ۱۲ سال فعالیت دارد که اعضا از فارغ‌التحصیلان سال ۷۸ الی ۸۴ هستند و این تعاونی در سال ۱۳۸۶ تشکیل شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین این تعاونی کشاورزی از هشت هزار مترمربع گلخانه برخوردار است و یک گلخانه دیگر در این مجموعه درحال تجهیز می‌باشد که در حدود پنج هزار مترمربع گل ارکیده و سه هزار مترمربع گل پایه بلند تولید می‌شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: شرایط خاص منطقه دماوند باعث شده که محصول گل‌محمدی تحت کشت درصد اسانس مناسب و عطر و بوی ویژه‌ای داشته باشد که هم‌اکنون شاهد تولید گلاب با کیفیت از طریق روش سنتی با برند تجاری «گلاب تلکمر دماوند» هستیم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا