معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند:

کمیته‌های انتخاباتی دماوند جهت بررسی صلاحیت نامزدها تشکیل می‌شود/ مدیران ادارات دولتی دماوند برای شرکت در انتخابات تا 6 ماه قبل از ثبت‌نام باید استعفای دهند/ افرادی که در ارگان‌های دولتی دماوند به نفع یک کاندیدا تبلیغات می‌کنند، مجرم هستند

معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند با بیان اینکه مدیران ادارات دولتی برای شرکت در انتخابات تا 6 ماه قبل از ثبت‌نام باید استعفای دهند، گفت: افرادی که در ارگان‌های دولتی دماوند به نفع یک کاندیدا تبلیغات می‌کنند، مجرم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی در اولین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در حال حاضر به طور عملی وارد فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که امسال برگزار می‌شود، شده‌ایم.

وی افزود: طبق مکاتبات و دستورات وزارت کشور و استانداری تهران، مدیرانی که در مجموعه وزارت کشور قرار می‌گیرند و در انتخابات ثبت نام می‌کنند تا 31 فرصت دارند که استعفای خود را اعلام کنند.

معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند ادامه داد: براساس قانون، افرادی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند موظف‌اند تا 6 ماه قبل از ثبت‌نام استعفای خود را اعلام کنند، این قانون شامل مدیران دستگاه‌های اجرایی، شورا و شهرداران در سطح شهرستان نیز هست.

*تحرکات قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات خلاف قانون است/ متأسفانه برخی افراد در نهادها و دستگاه‌های دولتی دماوند نامزدهای انتخابات مجلس را همراهی کردند

معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند گفت: گاهی دیده شده که افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند دست به فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی در سطح شهرستان می‌زنند، براساس قانون این تحرکات قبل از شروع تبلیغات رسمی یعنی هشت روز قبل از رأی گیری خلاف قانون است.

جهانشاهی گفت: متأسفانه برخی افراد در نهادها و دستگاه‌های دولتی نیز نامزدهای انتخاباتی را همراهی کرده و زمینه سخنرانی آنها را فراهم می‌کنند، این مسائل رصد می‌شود و تمام گزارشات به دستمان می‌رسد و براساس ماده 59 قانون افرادی که به نفع یک کاندیدا تبلیغات می‌کنند مجرم هستند و با آنها برخورد می‌شود.

*دستگاه‌های اجرایی، شوراها و شهرداری‌های دماوند از همراهی با کاندیداها خودداری کنند

وی اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی شوراها، شهرداری‌ها و… درخواست می‌شود که از همراهی با کاندیداها خودداری کنند زیرا این اقدام خلاف قانون است، ماده 59 و ماده 39 آیین نامه اجرایی انتخابات بر این نکات تصریح کرده است.

معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند گفت: کمیته‌های انتخاباتی تشکیل خواهد شد و فعالیت‌های نامزدها و بررسی‌های لازم در خصوص تخلفات در آنجا صورت می‌گیرد و نتایج در تأیید صلاحیت مد نظر قرار می‌گیرد.

جهانشاهی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: جلساتی که در فرمانداری برگزار می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور یابند.

وی افزود: براساس دستور فرمانداری به دستگاه‌های غایب تا دو بار نامه مکاتبه می‌شود و سپس از مدیرکل اداره مربوطه دعوت می‌شود.

معاون سیاسی و انتظامی شهرستان دماوند در این جلسه به موضوعاتی دیگری همچون رعایت سلسله مراتب اداری، نظم اداری، اهمیت دادن به نقش و جایگاه مسئولان و خدمات‌دهی صحیح دستگاه‌ها نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا