رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند خبر داد؛

کمک 700 میلیون تومانی به هیئت‌های مذهبی دماوند از ابتدای محرم سال 98

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند از کمک 700 میلیون تومانی به هیئت‌های مذهبی این شهرستان از ابتدای آغاز ماه محرم سال 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اشرفی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در سنوات قبل در ماه‌های محرم و صفر و طول سال حدود یک و نیم میلیارد و دو میلیارد اجرای نیت برای حفظ شعائر اهل بیت محقق کرده است، امسال نیز از ابتدای محرم حدود 700 میلیون تومان حمایت مالی هیئت‌های مذهبی صورت گرفت.

اشرفی ادامه داد: حدود 120 هیئت مذهبی مجوز دار در شهرستان دماوند وجود دارد که 65 هیئت برای دریافت حمایت‌ها به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند مراجعه کردند و مابقی به دلیل نقص مجوزات یا ناکافی بودن مبلغ مراجعه نکردند.

وی گفت: طبق دستورالعمل اوقاف حدود 500 هزار تومان بن به هیئت‌های مذهبی در سطح استان تهران پرداخت شد که تحت عنوان شمیم حسینی در فروشگاه‌ها محقق شده و این مبالغ به صورت بن به هیئت‌ها پرداخت گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: در فروشگاه‌های شمیم حسینی، اقلام فرهنگی همچون پارچه نوشته، کتیبه، ظروف یک‌بار مصرف، لوازم آشپزخانه، همچنین کتاب‌های فرهنگی عاشورا و مهرماه و نیز اقلام خوراکی اصلی با 40 درصد زیر قیمت به مدت پنج روز عرضه شد که 200 میلیارد تومان فروش این فروشگاه‌ها بود.

*پرداخت کمک‌های مالی به 65 هیئت مذهبی، 40 مسجد و 80 حسینیه در دماوند/ در طرح شمیم حسینی حدود 50 میلیون تومان به هیئت‌های مذهبی جهت عزاداری ماه محرم پرداخت شد

اشرفی تصریح کرد: مجموعاً اوقاف تاکنون 700 میلیون تومان به 65 هیئت مذهبی، 40 مسجد و 80 حسینیه پرداخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال در مناسبات مختلف این رقم به بیش از یک و نیم میلیارد تومان برسد.

وی افزود: موظف هستیم تمام درآمدها را هزینه کنیم و امسال در طرح شمیم حسینی حدود 50 میلیون تومان حمایت به هیئت‌های مذهبی و عزاداری شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه صورت گرفت.

اشرفی در خصوص مراسم شیرخوارگان حسینی ادامه داد: هر سال حدود 80 درصد از هزینه های مراسم شیرخوارگان جهت پذیرایی از هفت هزار کودک و مادر و عوامل اجرایی صرف می‌شود که این رقم حدود 25 میلیون تومان می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان متمرکز بوده و در دماوند، آبسرد، کیلان و رودهن نهادینه شده است اما عمده حمایت‌ها از شهر دماوند است.

*برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین از امامزاده زین‌العابدین(ع) محله کوهان تا امامزاده عیسی(ع) روستای زیارت

اشرفی افزود: پیاده‌روی جاماندگان اربعین سال گذشته از امامزاده زین‌العابدین(ع) محله کوهان تا امامزاده عیسی(ع) روستای زیارت برگزار شد و بازتاب خوبی داشت، حدود 6 هزار نفر در مراسم شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد شرکت کنندگان بیشتر شود.

وی بیان کرد: سال گذشته اوقاف حدود 30 میلیون تومان برای جوایز و پذیرایی از پیاده‌روی‌ها کمک کرد، امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم حداقل 20 میلیون تومان باشد. جلسه ستاد مربوطه در روستای زیارت برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند افزود: تجمع هیئت‌های مذهبی در تمام روستاها سال‌هاست که نهادینه شده و پذیرایی از 15 هزار نفر جمعیت عمدتاً توسط خود اهالی روستای زیارت، حسینیه و امامزاده صورت می‌گیرد.

اشرفی ادامه داد: برگزاری مسابقات، برنامه‌های فرهنگی، توزیع محصولات و نذورات فرهنگی، برپایی خیمه‌ها و… برخی از اقدامات سال گذشته در روستای زیارت بود که با شکوه خاصی برگزار شد.

*محتوای فرهنگی و شعور حسینی در هیئت‌ها باید بیش از پیش باشد

وی گفت: محتوای فرهنگی و شعور حسینی و آگاهی بخشی در هیئت‌ها باید بیش از پیش باشد، باید افرادی که اهل فکر و اندیشه هستند بتوانند افکار و اندیشه‌های عاشورایی و قرآن و عترت را در هیئت‌ها تزریق کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند خاطرشان کرد: آگاهی بخشی در حسینیه‌ها نیز باید بیشتر باشد و شاهد رشد فکری، فرهنگی و معرفتی باشیم، باید از این تجمعات بهره برداری‌های فکری و فرهنگی و مذهبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا