به لحاظ برآورد هزینه و معارضین در مسیر پروژه کمربندی دماوند هنوز تصمیم قطعی اخذ نشده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بازدید از کمربندی دماوند گفت: اجرای کمربندی دماوند بار ترافیکی و تصادفات شرق استان تهران را به شدت کاهش میدهد.
به گزارش پایگاه خبری تارود به نقل از خبرگزاری فارس، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی شرقی-غربی دماوند، اظهار کرد: پروژه کمربندی دماوند در دستور کار استان برای انجام و شروع عملیات است اما به لحاظ برآورد هزینه و معارضین در مسیر پروژه هنوز تصمیم قطعی اخذ نشده و پیرو دستور صریح وزیر راه و شهرسازی در معیت استاندار تهران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بازدید میدانی از مسیر صورت گرفت تا به یک تجمیع نهایی برسیم.
وی ادامه داد: مسیری که کمترین معارض و هزینه را داشته، زمان اجرای کمتری داشته باشد و یک راه دسترسی خوب با خروج از برون رفت ترافیکی شرق استان باشد، طرح نهایی اعلام خواهد شد تا ترافیک ولیران، اصطلک و مهک در شهرستان دماوند را پوشش بدهد و دسترسی به جاده فیروزکوه با کمترین هزینه ممکن شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه اجرای کمربندی دماوند بار ترافیکی و تصادفات شرق استان تهران را به شدت کاهش میدهد، افزود: مقرر شد مشاور پروژه مطالعات را نهایی کرده و تمامی معارضان را شناسایی کند تا بتوانیم مصوبه سفر ریاست جمهوری را با قدرت شروع کنیم.
وی برآورد هزینه نهایی اجرای پروژه را منوط به ابلاغ نهایی نظر مشاور طرح دانست و گفت: بار ترافیک وسایل نقلیه سبک و سنگین روی کمربندی مذکور منتقل خواهد شد و مشکل تصادفات نیز حل و فصل میشود.
جنتی در ادامه توضیح داد: ارزش زمین به لحاظ ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه دماوند و وضعیت خاص توپوگرافیک بسیار بالا است و نیاز به مطالعه دقیقتری در این خصوص داریم.
وی گفت: در جلسه هماندیشی کمربندی دماوند، چهار طرح مورد بررسی قرار گرفت و مطالعات تکمیلی و چشمانداز طرحها نیز مطرح و تدقیق شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم توسط مسئولان استانی و کشوری بارها پیگیر رفع مشکل ترافیک منطقه دماوند بودهایم و به صورت تخصصی درصدد هستیم تا این انتظار مردم منطقه در دولت سیزدهم محقق و پروژه به مرحله عملیات اجرایی برسد.
انتهای پیام/