رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دماوند:

چاپ 2 کتاب برای مسجد جامع دماوند و امامزاده هاشم(ع) در دستور کار است/ شهر دماوند در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند با بیان اینکه دو کتاب برای مسجد جامع دماوند و امامزاده هاشم (ع) در دستور کار است، گفت: شهر دماوند در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی در گفتگویی اظهار کرد: برنامه شب شهر دماوند به پیشنهاد استاد علی دهباشی برگزار شد و این برنامه به صورت سلسله نشست‌هایی انجام می‌شود.

وی افزود: این برنامه با حضور فرهیختگان دماوندی که دماوندشناسی کار کرده‌اند، برگزار شد و امیدواریم این نشست‌ها سبب گشایش دریچه دماوندشناسی بین محققان دماوندی شود تا بحث دماوند و دماوندشناسی گستردگی بیشتری پیدا کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند با بیان اینکه در مراسم امشب نویسندگان دماوندی سخنرانی کردند، خاطرنشان کرد: به‌زودی قرار است که کتاب‌هایی درباره مسجد جامع دماوند و آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) دماوند توسط مسعود نصرتی به چاپ برسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دماوند با اشاره به اینکه 24 شهریورماه هشتاد و هفتمین سالگرد ثبت ملی شهر دماوند است، ادامه داد: به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم، مراسم گرامیداشت این مناسبت زودتر برگزار شد.

شریفی با بیان اینکه دماوند دارای قدمت بسیار زیادی است، بیان کرد: دماوند در سال ۱۳۱۰ به ثبت ملی رسید و زمانی که از دماوند صحبت می‌کنیم، منظور محدوده مرکزی دماوند نیست؛ بلکه از لاریجان آمل و خمده فیروزکوه تا مرز سمنان و ایوانکی است که فضای دماوند محدوده زیادی را شامل می‌شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا