در هشتمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند مطرح شد؛

پذیرایی 218 مرکز اسکان و خدمات رفاهی و گردشگری از مسافران نوروزی در شهرستان دماوند/ مدیرانی که در دماوند اصل بی‌طرفی در انتخابات سال آتی را رعایت نکنند، عزل خواهند شد/ فعاليت رستوران‌های دماوند در ماه مبارک رمضان به شرط اخذ مجوز فقط مختص تعطیلات نوروزی است

فرماندار شهرستان دماوند از پذیرایی 218 مرکز اسکان و خدمات رفاهی و گردشگری از مسافران نوروزی در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: مدیرانی که در دماوند اصل بی‌طرفی در انتخابات سال آتی را رعایت نکنند، عزل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، روز چهارشنبه، هشتمین نشست شورای اداری شهرستان دماوند به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور دادستان شهرستان دماوند، ائمه جمعه دماوند و آبسرد، معاونین فرماندار شهرستان دماوند، بخشدار مرکزی دماوند در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، تعزیرات و اداره صمت شهرستان دماوند به ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص اقدامات در بحث اقدامات کنترلی تنظیم بازار ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان پرداختند.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نشست شورای اداری اظهار کرد: به منظور اسکان مسافران عید نوروز در سطح مدارس تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: در عید نوروز 11 مدرسه با 68 اتاق، 4 هتل، یک مهمانپذیر و 13 مرکز بومگردی در سطح شهرستان آماده خدما‌ت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

طاهرخانی افزود: همچنین 5 مجتمع گردشگری، 30 واحد پذیرایی بین راهی و 168 اتاق آماده شده‌اند تا پذیرای مهمانان نوروزی ساکن در شهرستان دماوند باشند.

*مشکل کمبود و قطعی آب شرب دماوند تا قبل از فصل گرما برطرف شود

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه مسأله آب برای این شهرستان مهم و حیاتی است، اظهار کرد: روسای آبفا باید حتماً تدابیر لازم تا قبل از فصل گرما اتخاذ کنند تا در فصل تابستان مشکل قطعی آب در شهرستان دماوند نداشته باشیم.

طاهرخانی افزود: هر مشکلی که وجود دارد، باید در یکی دو ماه ابتدای سال آینده پیگیری و‌ رفع شود.

وی گفت: با تعاملی که باید بین دستگاه‌ها ایجاد شود، هر موضوعی که به بحث تامین آب کمک می‌کند، باید برنامه‌ریزی و انجام شود.

*مدیرانی که در دماوند اصل بی‌طرفی در انتخابات سال آتی را رعایت نکنند، عزل خواهند شد/ تبلیغات زودهنگام در احراز صلاحیت کاندیداها مد نظر قرار می‌گیرد/ رصد فعالیت‌های انتخاباتی از سال آینده آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان دماوند در خصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال آینده اظهار کرد: با هماهنگی که با مجموعه شورای نگهبان و وزارت کشور انجام شده، ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲، روز برگزاری انتخابات تعیین شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه سال آینده، سال انتخابات خواهد بود، افزود: مدیران شهرستان دماوند در بحث انتخابات اصل بی‌طرفی خود را برای مردم نمایش دهند.

وی تاکید کرد: اگر شاهد باشیم که مدیری در این زمینه، خطایی از او سر زده باشد، بلافاصله عزل خواهد شد و اکنون هشدارهای لازم را به همکاران خود می‌دهم.

فرماندار شهرستان دماوند خطاب به کاندیداهای احتمالی انتخابات سال آینده گفت: در بحث تبلیغات زودهنگام، حتماً ما در این خصوص با هماهنگی اعضای شورای تامین، رصد لازم را از سال آینده آغاز خواهیم کرد و کسانی که بخواهند زودتر از موعد مقرر تبلیغات کنند در بحث احراز صلاحیت‌ آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

طاهرخانی بیان کرد: کاندیداها در هر مجامع و مجالسی که تریبون در اختیار می‌گیرند، هیچ‌گونه ناحرمتی و بی‌حرمتی نسبت به دیگر کاندیداهای احتمالی را شاهد نباشیم.

وی تاکید کرد: در سال آینده باید محیط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که مردم با اطمینان خاطر پای صندوق‌های رأی بیایند و در کنار آن، مردم بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

*آغاز توزیع سیب تنظیم بازار از فردا در شهرستان دماوند/ آرامش در بازار شب عید دماوند وجود دارد

فرماندار شهرستان دماوند در نشیت شورتی اداری شهرستان دماوند گفت: فعالیت‌های تنظیم بازار، امسال با جدیت بیشتری نسبت به سال گذشته، مورد توجه قرار گرفت.

رضا طاهرخانی افزود: از ابتدای اسفندماه به صورت منظم، عملکرد بازار شهرستان دماوند رصد شد و جلسات متعددی با همکاری ستاد تنظیم بازار داشتیم و گزارشات لازم در این زمینه ارائه شد.

وی تصریح کرد: امروز در سطح بازار، یک بررسی اجمالی داشتیم و آرامش در بازار وجود دارد و همکاران ما در بحث توزیع اقلام اساسی مردم در شب عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: سعی شده در نقاطی از سطح شهرستان به خصوص مساکن مهر که فروشگاه‌های بزرگ وجود ندارد، توزیع گوشت و مرغ با استفاده از خودروهای یخچال‌دار انجام شده است.

طاهرخانی ادامه داد: رعایت عدالت در بحث توزیع کالاهای اساسی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، از فردا توزیع سیب و پرتقال در سطح شهرستان دماوند آغاز می‌شود.

*باز بودن رستوران‌ها و اجازه فعالیت به شرط اخذ مجوز فقط مخصوص 13 روز تعطیلات نوروزی است/ رستوران‌ها و غذاخوری‌ها باید تمام بندهای قانونی ماه مبارک رمضان را رعایت کنند

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: در سال جدید باید شهرها و روستاها رنگ و بوی ماه مبارک رمضان را به خود بگیرند، این تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت فرصتی است که نسبت به ترویج فرهنگ قرائت قرآن و عمل به آن دقت کنیم. در ادارات نیز باید این مطلب مدنظر باشد.

وی افزود: مسافران و همشهریان همه باید حرمت ماه رمضان را حفظ کنند و در سرتاسر شهرستان مواردی از روزه‌خواری به صورت علنی مشاهده نشود، روزه بر مسافر واجب نیست اما مسافر اجازه روزه خواری در ملا عام و در منظر مردم را ندارد.

امام جمعه دماوند گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مصوب شد که رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در ماه رمضان به دلیل تقارن با نوروز در داخل شهرها و داخل روستاها فقط طی 13 روز اول سال که مقارن با نوروز هست اجازه فعالیت داشته باشند، این مهم با اخذ مجوز از اتاق اصناف و اداره صمت و اتحادیه مذبور صورت می‌گیرد.

فتاح دماوندی ادامه داد: رستوران‌ها و غذاخوری‌ها باید تمام بندهای قانونی را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت مقررات برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باز بودن رستوران‌ها و اجازه فعالیت به شرط اخذ مجوز فقط مخصوص 13 روز تعطیلات نورزی است و از روز 14 طبق مصوبات سال‌های قبل رستوران‌های داخل شهرها و داخل روستاها مجددا بسته می‌شوند اما رستوران‌های بین راهی خارج از شهرها و روستاها می‌توانند با اخذ مجوز فعالیت داشته باشند.

*مجازات برخورد با سارقان در دماوند شدیدتر شود/ سرقت‌ها در دماوند کاهش یابد

امام جمعه شهرستان دماوند در نشست شورای اداری اظهار کرد: از نیروی انتظامی و دادگستری درخواست داریم که نسبت به برخورد با سارقان و مجازات آنها عنایت بیشتری داشته باشند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه بازدارندگی برخورد با سارقان باید بیشتر شود، افزود: مجازات سرقت باید شدیدتر شود و از دادستان، قضات و ریاست دادگستری شهرستان دماوند تقاضا داریم که نسبت به سارقان سخت‌گیری و مجازات بیشتری در نظر گرفته شود.

وی گفت: سرقت‌ها باید در شهرستان دماوند کاهش یابد و سارقان بدانند که مجازات سختی در پیش دارند و کسی جرأت نکند که سرقت نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا