رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند:

مرمت و بازسازی 5 بقعه امامزاده دماوند در سال جاری/ ثبت 3 وقف به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند از مرمت و بازسازی پنج بقعه امامزاده و ثبت سه وقف به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال سه مورد وقف در شهرستان دماوند ثبت شده است که یکی از آنها آپارتمانی در بخش رودهن و مورد دوم زمینی به مساحت 200 متر در منطقه دشتمزار است.

وی خاطرنشان کرد: مورد سوم بنایی به مساحت 600 متر در چهار طبقه است که ارزش ریالی کل موارد موقوفه 15 میلیارد ریال می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان دماوند دارای 38 امامزاده و بقاع متبرکه است، اظهار داشت: 18 امامزاده در این شهرستان به دلیل دور افتاده بودن، مظلوم واقع شده و امکانات کافی در آن وجود ندارد و مراجعه به این امامزاده‌ها سخت است.

اشرفی ادامه داد: از جمله امامزاده‌هایی که نیازمند مرمت و بازسازی دارد می‌توان به امامزاده روستای مراء، امامزاده صدرالدین روستای مومج، امامزاده شاهزاده حسین روستای هویر، امامزاده ابو سعید در شهر دماوند و امامزاده سلطان محمد جیلارد اشاره کرد که به دلیل میراثی بودن ارائه خدمات مشکل است.

*اجرای فعالیت‌های عمرانی در 15 بقعه امامزاده دماوند/ مرمت و بازسازی 5 بقعه امامزاده دماوند در سال جاری

وی با بیان اینکه فعالیت عمرانی در 15 امامزاده صورت گرفته و برخی از آنها به اتمام و مابقی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این نهاد در سال جاری مرمت، بازسازی و توسعه 5 امامزاده شامل امامزاده صدرالدین مومج، امامزاده منطقه ساران، امامزاده زین‌العابدین زان، امامزاده ابراهیم دشتک و امامزاده حمزه مبارک آباد را در دستور کار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بیش از 10 میلیارد ریال هزینه بازسازی این امامزاده‌ها است که در ابتدای کار در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، 5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اشرفی تصریح کرد: امسال بیش از 10 میلیارد ریال نیز در برخی امامزاده‌های شهرستان از جمله امامزاده زین‌العابدین کوهان، امامزاده سید گتمیر آبسرد، امامزاده دو برار مشاء و امامزاده هاشم (ع) پروژه‌های عمرانی اجرا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود 15 میلیارد ریال در سال جاری به هیئت‌های مذهبی از محل درآمد موقوفات هزینه شده است، افزود: اکثر این مبالغ در حسینیه‌ها، هیئت‌ها، مساجد و همایش‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: حدود 200 پرونده حقوقی موقوفات دماوند در محاکم قضایی مطرح و در حال رسیدگی است و همچنین اسناد امامزاده هاشم(ع) نیز در حال نقشه برداری و تک برگی شدن است که در روزهای آتی صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا