همایش پیشگیری و‌ کنترل دیابت در شهر رودهن

همایش پیشگیری و‌ کنترل دیابت، صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، این همایش با سخنرانی دکتر علیرضا مهدوی معاون فنی بیماری غیر‌واگیر وزارت بهداشت، دکتر افشین کاووسی متخصص پزشک خانواده، دکتر محمد سلطانی‌ رضایی‌راد متخصص بیوتکنولوژی دارویی همراه بود.

در این همایش کرمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، امیری بخشدار رودهن، خانم تیمورخواه رئیس مرکز بهداشت و درمان رودهن، بابایی قائم مقام شهرداری رودهن، موسوی رئیس دفتر امام جمعه بخش رودهن و جمعی از شهروندان حضور داشتند.

افراد مبتلا به دیابت با کاهش وزن قطعا وضعیت بهتری خواهند داشت

علیرضا مهدوی معاون فنی بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت در همایش پیشگیری و‌ کنترل دیابت در شهر رودهن اظهار داشت: عدم آگاهی و مراقبت از بیماری و از سوی دیگر تامین دارو از جمله مشکلات بیماران دیابتی بود که شاهد افزایش بیماری نیز بودیم.

وی افزود: آزمایشگاه‌های متعددی در راستای بهبود درمان بیماری با توجه به شاخص‌های متعدد در بین تعدادی از بیماران صورت گرفت که موجب شد تا در حال حاضر شاهد بهبود دوره درمان و ارائه خدمات درمانی بهتر باشیم و از سوی دیگر بسیاری از داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

معاون فنی بیماری غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: رژیم غذایی سالم و فعالیت‌بندی منظم، ترک مصرف دخانیات و الکل و پیگیری منظم درمان از مواردی است که باید همواره در دستور کار قرار داده و بیماران نیز به این مهم توجه کنند و بدانید که کسانی که دیابت دارند اگر کاهش وزن داشته باشند قطعا وضعیت بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا