نماینده مجلس شورای اسلامی نباید وامدار و بدهکار کسی باشد/ مردم فراموش کار نیستند و گول فریبکاری برخی از داوطلبان را نمی‌خورند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه نماینده مجلس شورای اسلامی نباید وامدار و بدهکار کسی باشد، گفت: مردم فراموش کار نیستند و گول فریبکاری برخی از داوطلبان را نمی‌خورند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در خطبه‌های نماز جمعه دماوند اظهار داشت: شهید مدرس شخصیتی بود که در انجام وظیفه قانونگذاری خود فقط خدا و مصلحت کشور را در نظر می‌گرفت و تهدید و تطمیع در ایشان اثر نداشت.

وی افزود: به‌مناسبت ایام انتخابات و فعال شدن داوطلبان محترم نکاتی را درباره خصوصیات نماینده خوب عرض می‌کنم که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: نماینده نباید وامدار و بدهکار کسی باشد تا بعد از ورود به مجلس بخواهد نان‌هایی را که قرض گرفته پس بدهد، این نماینده به درد نمی‌خورد.

️فتاح دماوندی بیان کرد: نماینده اگر آگاهی لازم را از مسائل قانونگذاری نداشته باشد و اگر قانون اساسی را قلباً قبول نداشته باشد، جز خراب کردن کارها اثر دیگری ندارد.

️وی تصریح کرد: نماینده باید متدین باشد، از خدا بترسد تا به کشور و به مردم خیانت نکند و از تریبون مجلس سوء استفاده نکند.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید مصالح انقلاب و کشور را بر خواسته‌های جناح خود ترجیح دهند.

️فتاح دماوندی ادامه داد: نماینده باید کاربلد و کارآمد باشد و برای مشکلات موجود جامعه راه حل قانونی ارائه کند؛ اسلام در همه مسائل راه حل دارد، نمایندگان باید آن را پیدا کنند.

️وی بیان کرد: نمایندگان باید هم دلسوز مردم باشند و هم شجاع و طرفدار اقشار ضعیف، یعنی قوانینی تصویب کنند که حقوق ضعفا را تامین کند و دردی از آنان را دوا کند.

️امام جمعه دماوند گفت: همه قوانین کشور باید با اسلام و قانون اساسی همخوانی داشته باشد؛ نماینده‌ای که حرف‌های ضد قانون اساسی می‌زند، ضد اسلام و ضد انقلاب است.

️فتاح دماوندی ادامه داد: قانون اساسی توسط خبرگان منتخب ملت تدوین شد و مجدداً مردم به آن رای مثبت دادند؛ قانون اساسی ما بسیار مترقی است و چطور برخی افراد جرات می‌کنند ضد قانون اساسی حرف‌هایی بزنند؟

️امام جمعه دماوند بیان کرد: اعتقاد و الزام به ولایت فقیه از شرایط اصلی داوطلبان نمایندگی مجلس است.

️فتاح دماوندی گفت: همه آگاه باشیم اگر کسی در شعارهای انتخاباتی دم از ولایت بزند، اما در گفتار و رفتار خود نمونه‌هایی از مخالفت با ولی فقیه نشان بدهد مردم نمی‌توانند به آن فرد اعتماد کنند.

️وی تصریح کرد: مردم فراموش کار نیستند و همه رفتارها و گفتارها را در نظر دارند و گول فریبکاری برخی از داوطلبان را نمی‌خورند.

️امام جمعه دماوند تصریح کرد: انشاءالله مردم، انتخاباتی پرشور و شعور را برگزار خواهند کرد و نمایندگانی را به مجلس می‌فرستند که در راه خدمت به مردم قدم‌های بلندتری بردارند.

️فتاح دماوندی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان عزیز تاکید کردند طوفان الاقصی باعث آمریکا زدایی از منطقه و ایجاد دوگانه مقاومت و تسلیم شده است.

️امام جمعه دماوند عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا پس از شکست اطلاعاتی – نظامی در روز اول طوفان الاقصی سعی کرد با بمباران مردم بی‌گناه و غیرنظامی آبروی رفته خود را برگرداند، اما نتوانست.

️فتاح دماوندی گفت: کشتن ۲۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها در غزه و از بین بردن زیرساخت‌های بهداشتی درمانی و تخریب هزاران خانه و آواره کردن صدها هزار نفر، باعث برانگیخته شدن خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل شد.

️وی بیان کرد: برگزاری اعتراضات و راهپیمایی‌ها علیه جنایات رژیم صهیونیستی در هفته‌های گذشته، نشانه‌ای از بیداری افکار عمومی جهانیان و منفور شدن ۹۵ درصدی اسرائیل در سراسر دنیاست.

*مناسب‌سازی معابر و ادارات شهرستان دماوند برای تردد معلولان وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است/ دستگاه‌های متولی در بودجه سالانه خود باید به آن توجه کنند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه روز یکشنبه ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین را گرامی می‌داریم و صبر و تحمل معلولان محترم شهرستان دماوند را می‌ستاییم و به آنها به خاطر امیدواری به زندگی آفرین می‌گوییم، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های انقلابی همه مسئولند.

وی افزود: هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داده و از نیروهای مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.

امام جمعه دماوند گفت: معلولان محترم نیاز به آموزش، بهداشت، امکانات معیشتی و اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی – فرهنگی – اقتصادی دارند.

وی تصریح کرد: معلولان عزیز از نظر رفاهی نیاز مساعدت دارند، آنان نیاز به امکانات مناسب ورزشی دارند. امام جمعه دماوند گفت: مناسب‌سازی معابر و ادارات برای تردد معلولان وظیفه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که در بودجه سالانه خود باید به آن توجه کنند.

فتاح دماوندی بیان کرد: معلولان بزرگوار ما باید مورد احترام قرار گیرند نه ترحم؛ فرهنگ یاری رساندن به معلولان باید عمومی و فراگیر شود.

وی گفت: بر اساس قانون، دولت موظف است ۳ درصد از اشتغال را به معلولان اختصاص دهد؛ اما متاسفانه به این قانون به درستی عمل نشده است.

امام جمعه دماوند بیان کرد: در شهرستان دماوند ۱۷۰۰ نفر معلول وجود دارد که با احتساب خانواده حداقل سه نفره، ۵۰۰۰ نفر درگیر این موضوع هستند.

فتاح دماوندی گفت: شهرداری‌ها باید خودروی مخصوص معلولان را خریداری و راه‌اندازی کنند تا در موقع نیاز با تماس تلفنی این عزیزان خدمت لازم ارائه شود.

وی گفت: اداره بهزیستی با اجرای طرح حامی برای کمک به تامین نیازمندی‌های معلولین عزیز، آمادگی همکاری با خیرین محترم را دارد تا قدم بلندتری در راه خدمت به این عزیزان برداشته شود.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: معلولان محترم درباره مسکن، خوراک، پوشاک، پروتز(اندام مصنوعی) و لوازم بهداشتی درمانی، ویلچر، واکر، عصا و جهیزیه در شهرها و روستاها نیاز به مساعدت نیکوکاران دارند.

فتاح دماوندی گفت: از اداراتی که همگام با بهزیستی برای خدمت به معلولان همکاری می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا