نشست پیگیری مطالبات و مشکلات شوراها در پهنه شرق استان تهران/ رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند: باید جایگاه شورا را در جامعه حفظ کرد/ وظیفه شورا نظارت بر حسن اجرای مصوبات است، نه قانون

صبح روز دوشنبه، نشست پیگیری مطالبات و مشکلات شوراها در پهنه شرق استان تهران در ساختمان شماره ۲ شهرداری دماوند برگزار شد. این نشست به ریاست رضا هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند و پهنه شرق استان تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان دماوند و شهرهای شرق استان تهران برگزار گردید.
به گزارش پایگاه خبری تارود، در این نشست ضمن بیان نقش و جایگاه شوراها، نقطه نظرات کارشناسی شوراهای پهنه شرق استان تهران مواردی مطرح شد.
رضا هاشمی رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان اعضای شورا توجه به مقوله مشورت است و اعضای شورا علاوه براینکه می‌توانند با هم مشورت کنند شایسته است با معتمدین روستا، شهر و یا شهرستان نیز مشورت داشته باشند.
وی افزود: مشورت کردن علاوه براینکه موجب رشد فکری شده و از سوی دیگر زمینه شناخت بیشتر افراد صاحب فکر را فراهم می‌کند، به افراد جامعه نشان می‌دهد که جایگاه شورا استبدادی نیست. باید جایگاه شورا را در جامعه حفظ کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند عنوان کرد: معتمدین روستا، شهر و شهرستان می‌توانند شوراها را در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمرانی و دیگر فعالیت‌ها و اقدامات یاری کنند چراکه مهم‌ترین وظیفه شورا تصویب برنامه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی و عمرانی است که می‌توان این مهم را با مشورت گرفتن از معتمدین محقق کرد.
رضا هاشمی بیان کرد: وظیفه شورا نظارت بر حسن اجرای مصوبات است، نه قانون و اگر قوانین شورا دست شما را بسته است، خلاف قانون عمل نکنین ولی می‌توانیم هرگونه مشکل و یا مطالبه‌ای را با مکاتبه به شورای استان و پس از آن در صحن علنی مجلس مطرح تا اصلاح شود.
انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا