مشارکت 35 واحد بهداشتی و دو بیمارستان شهرستان در پویش ملی سلامت در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان دماوند با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از هفته گذشته در سراسر کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت در این پویش، از مشارکت بیش از 150مراقب سلامت و بهورز در این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، خیرخواه با بیان اینکه فشارخون بالا و دیابت از عوامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی می‌باشد، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت 35 واحد بهداشتی شهرستان شامل 23 خانه بهداشت، 12 پایگاه سلامت، و 150 مراقب سلامت، بهورز و دو بیمارستان سوم شعبان دماوند و فاطمه الزهرا( س) مشارکت دارند.

مدیریت شبکه بهداشت و درمان دماوند هدف اصلی پویش ملی سلامت را غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون و کنترل بیماری در این افراد می‌باشد.

خیرخواه تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال می‌شوند.

وی یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سالهای از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های بسیار مهم است که منشا بسیاری از بیماری های دیگر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند عنوان کرد: پویش ملی سلامت از 20 آبان‌ماه تا 15 دی‌ماه برای کلیه افراد بالای 18 به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا