مراسم ملی بزرگداشت یوم‌الله سوم خرداد روز مقاومت به میزبانی شهرستان دماوند

مراسم ملی بزرگداشت یوم‌الله سوم خرداد روز مقاومت به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، عصر چهارشنبه مراسم ملی بزرگداشت یوم‌الله سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی و تجلیل از رزمندگان فرهنگی عملیات بیت‌المقدس به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند برگزار شد.

در این مراسم، زهرا پناهی‌روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد فروتن مدیر آموزش و پرورش دماوند، مسؤولان وزارتی و استانی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر حضور داشتند.

در این همایش مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت این روز بزرگ ابراز امیدواری کرد تا چنین برنامه‌هایی زمینه‌سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باشد و بتوانیم این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کنیم.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش با نقل سخنی از شهید گرانقدر محمدعلی جهان‌آرا؛ «بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، نگران نباشید، دوباره فتح می‌کنیم؛ مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند!» ابراز داشت که امیدواریم در عمل ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

*الگوسازی زندگی شهیدان حماسه‌آفرین در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی

زهرا پناهی روا مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در مراسم ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تبریک دهه کرامت، گفت: افتخار می‌کنیم که ۳۶هزار شهید دانش‌آموز و قریب به ۵هزار شهید فرهنگی تقدیم به انقلاب و نظام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این روز را گرامی می‌داریم و به روح پرفتوح شهدای عملیات بیت‌المقدس درود و صلوات می‌فرستیم.

پناهی روا با یادآوری شهدایی چون محمد جهان‌آرا، صیاد شیرازی، حاج قاسم سلیمانی و دلاوران و فرماندهان نظام، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: مردم خرمشهر با اتحاد توانستند خرمشهر را آزاد کنند و تاریخ انقلاب اسلامی پر است از برگ‌های زرین که سوم خرداد یکی از این افتخارات است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اکنون برماست تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و همچنین استفاده از نیروهای متعهد و متخصص، دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که ادامه دهنده راه شهدا باشند و برای جوانان از این حماسه‌آفرینان الگوسازی کنیم تا در سایه وحدت و همدلی، هوشمندانه با جنگ نرمی که دشمنان علیه ما به راه انداخته‌اند مقابله نماییم.

لازم به ذکر است در این مراسم از ۶۰ فرهنگی ایثارگر و رزمنده عملیات بیت‌المقدس شهر و شهرستان‌های تهران و البرز تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا