مراسم روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان دماوند

روز پنجشنبه مراسم روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم میرکریمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، روان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند، سرگرد افشین امانی رئیس کلانتری آبعلی حضور داشتند.

این مراسم با تبرک‌جویی از پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور خادمین آستان قدس رضوی شهرستان دماوند همراه بود.

در پایان مراسم احکام هیات امنای آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) دماوند اعطا شد.

لازم به ذکر است با حکم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه علیرضا فخاری استاندار تهران، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه تهران و حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه دماوند به مدت سه سال سه سمت هیات امنای آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) دماوند منصوب شدند.

*313 امامزاده‌ در استان تهران وجود دارد/ حدود 20 امامزاده شاخص و بزرگان پرکرامتی هستند

میرکریمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار داشت: 313 امامزاده‌ در استان تهران وجود دارد که حدود 20 مورد از آنها امامزاده‌های شاخص و بزرگان پرکرامتی هستند که جهت زندگی را به ما نشان می‌دهند.

وی افزود: سازمان اوقاف متکفل معنویت نمی‌تواند باشد بلکه متکفل امر تسهیلات است یعنی شرایط را برای زائرین و علاقمندان فراهم می‌کنیم تا زمینه فضای دینی و مذهبی و به تبع آن فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود.

این مقام مسئول گفت: در برخی از امامزاده‌های مناطق روستایی و اطراف تهران حتی یک اتاق کوچک نیز به صورت بقعه نداریم در صورتی که در قبال آنها نیز مسئولیت داریم زیرا مردم زائر این امامزاده‌ها هستند.

*برای رسیدگی به همه امامزاده‌ها نیازمند کمک خیرین و ارادتمندان اهل بیت هستیم

میرکریمی ادامه داد: برای رسیدگی به همه امامزاده‌ها نیازمند کمک خیرین و ارادتمندان اهل بیت هستیم و قطعا بدون حضور خیرین و مردم این اقدامات صورت نمی‌گیرد زیرا در دولت و اوقاف بودجه‌ای برای بقاع دیده نشده و اوقاف فقط مدیریت را بر عهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تصریح کرد: برای کمک به امامزاده‌ها نیاز نیست که دارای تمکن مالی باشیم بلکه از همین کمک‌های خرد که لزوما مالی نیستند می‌توان امکاناتی را برای امامزاده‌ها فراهم کرد.

*با کمک سایر نهادهای فرهنگی بقاع تبدیل به قطب فرهنگی می‌شوند

میرکریمی عنوان داشت: هر فردی در حوزه کاری خود و به قدر توانش می‌تواند در امور خیر سهیم باشد و می‌توان مراسمات اجتماعی و فرهنگی و برنامه‌ها را با کمک یکدیگر در این بقاع برگزار کرد، با تحقق این اتفاقات بقاع تبدیل به قطب فرهنگی می‌شوند.

وی گفت: وظیفه ما این است که امکانات را بسیج و جذب کنیم تا مردم بتوانند دراین اماکن حضور یابند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا