رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خبر داد؛

محکومیت 6 ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی واحد آلاینده محیط زیست در دماوند/ اعلام جرم علیه 7 واحد صنعتی و معدنی متخلف در دماوند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: یک واحد فعال در زمینه شن و ماسه که به دلیل استقرار نامناسب، ایجاد آلودگی محیط زیستی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، با صدور حکم قانونی محکوم شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، محمد فریدی با بیان اینکه اعلام جرم علیه واحد موصوف و پیگیری های حقوقی از سال گذشته انجام شده بود، اظهار داشت: باتوجه به آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، حکم قطعی علیرغم اعتراضات متشاکی از سوی مرجع قضایی شهرستان صادر و ابلاغ شد.

وی به پیگیری های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره داشت و افزود: متصدی این واحد برابر رای صادره به 6 ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند تصریح کرد: این اداره برابر گشت و پایش های شبانه روزی و مستمر، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده و واحدهایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نمی‌دهند، به مراجع قضایی معرفی و پرونده آنها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می شود.

فریدی در پایان گفت: درحال حاضر نیز تعداد هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی از سوی این اداره از سوی مراجع قضایی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است که احکام صادره پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا