قطع انشعابات غیرمجاز آب در روستای چنارشرق دماوند/ مدیر آبفای شهر دماوند: انشعابات غیرمجاز تأثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان شهری و روستایی دارد

قطع انشعابات غیرمجاز آب در روستای چنارشرق در دستور کار ویژه امور بهره‌برداری آبفای شهر دماوند است.

️براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تیم اجرائیات امور بهره برداری آب و فاضلاب دماوند با حضور در روستای چنار شرق ضمن بررسی‌انشعابات مشترکین موفق به شناسایی تعدادی انشعاب آب غیر‌مجاز شد که این انشعابات مصارفی از قبیل آبیاری باغ‌ها، کشاورزی، خانگی و … داشته که متخلفین به مراجع قضایی معرفی و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

️با توجه به اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق روستایی و حاشیه شهر قرار دارد و ساکنان این مناطق به ‌صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، وجود انشعاب‌های غیرمجاز موجب افزایش هزینه‌های جاری شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

نظر به اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه آب، بر اساس ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی نیز می‌شوند به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

محمد مهدی قربانی مدیر امور آب و فاضلاب دماوند با اعلام این خبر اظهار کرد: انشعابات غیرمجاز تأثیر مستقیم در افت فشار و کاهش کیفی آب شرب ساکنان شهری و روستایی دارد و در این زمینه در تلاش هستیم تا همه انشعابات غیرمجاز را در سطح مناطق تحت پوشش جمع‌آوری کنیم.

وی در پایان از مردم شریف دماوند خواست هر گونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز، با شماره تماس ۱۲۲ و یا ۷۶۳۲۵۸۵۸، به اطلاع این شرکت برسانند تا مأموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا