فرماندار شهرستان دماوند:

عمده ساخت و سازهای شهرستان دماوند در چارچوب فنی و مهندسی صورت نگرفته است/ در ساماندهی موضوع ساخت‌وسازهای غیر مجاز نباید نگاه درآمدی وجود داشته باشد

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه عمده ساخت و سازهای این شهرستان در چارچوب فنی و مهندسی صورت نگرفته است، گفت: در ساماندهی موضوع ساخت‌وسازهای غیر مجاز نباید نگاه درآمدی وجود داشته باشد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در نشست ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان دماوند اظهار داشت: حفظ حریم شهر بر عهده شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی است؛ حفاظت از حریم شهر بر عهده شهرداری و نظارت بر این امر بر عهده جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در صورت انجام تخلف از سوی شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی می‌تواند ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند دارای حریم گسترده‌ای است، اما با نظارت صحیح می‌توان ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در نطفه خفه کرد؛ شهرداری‌ها به عنوان متولی حفاظت حریم، در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید نقش پررنگی ایفا کنند.

حیدری ادامه داد: ساخت و ساز غیرمجاز یک وجهی نیست و باید از زوایای مختلف بررسی و تحلیل شده و به سطوح بالاتر ارائه شود.

وی عنوان کرد: کارها صرفا با شلاق پیش نخواهد رفت و تنها راه مبارزه، قوه قهریه نیست، اما باید در چارچوب قانون پیش رویم.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: منابع و ثروت نباید تبدیل به ساخت و ساز غیرمجاز شده و مبلمان منطقه و امنیت جانی را بر هم بزند؛ چرا که عمده ساخت و سازها در چارچوب فنی و مهندسی صورت نگرفته و افراد عمدتا به دنبال سود هستند.

حیدری افزود: وظیفه ما مبارزه با ساخت‌وساز غیرمجاز بدون چشم‌پوشی است و این امر شامل داخل و خارج از بافت و همچنین ساخت‌وساز بدون مجوز و بیشتر از سقف مجوز خواهد بود.

وی گفت: در ساماندهی به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز نباید نگاه درآمدی داشته باشیم؛ چرا که اگر همه درآمدها صرف ساخت و ساز شود، در سال‌های نزدیک شاهد نابودی منطقه، شهر و روستاها خواهیم بود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: نیروی انتظامی در این خصوص تلاش بسیاری داشته و در کنار دستگاه‌های اجرایی حضور دارد و امیدواریم این همدلی‌ها منجر به نتایج مثبت و مفید شود.

حیدری ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز را از منظر تجربه و تخصص خود بررسی کرده و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کنند تا با تشکیل کمیته‌ای در فرمانداری، موارد در قالب پیشنهادات سازنده به مدیران بالادست ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا