طرح تشدید برخورد با اشتغال سیاه اتباع غیرمجاز در کارخانجات شهرک صنعتی شماره ۲ دماوند/ اتباع غیرمجاز فاقد کارت کار برای طرد مرز دستگیر شدند/ جرایمی بالغ‌بر حدود ۷ میلیارد ریال برای کارفرمایان متخلف در حق صندوق دولت اعمال شد

طی گشت مشترک اداره کار و پلیس امنیت شهرستان دماوند، اتباع غیرمجاز فاقد کارت کار برای طرد مرز دستگیر شدند و جمعا جرایمی بالغ بر حدود ۷ میلیارد ریال در حق صندوق دولت اعمال شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این گشت کارخانجاتی اعمال قانون شدند که پیش‌تر تذکراتی دریافت کرده و نسبت به جایگزینی نیروی اتباع غیر‌مجاز و فاقد هویت بی‌تفاوت بودند و طی گزارشات مشغول جایگزینی نیروی کار ایرانی با اتباع غیر مجاز بودند.

خدایاری رئیس اداره کار شهرستان دماوند اظهار کرد: امنیت شغلی کارگر ایرانی جزو اولویت‌های ماست و پیشتر این موضوع را متذکر شدیم و برای این کارفرمایان به ازای هر روز اشتغال این اتباع پنج برابر مزد یک کارگر ایرانی جریمه اعمال شد.

وی افزود: در صورت عدم تمکين به قانون توسط ایشان و اصرار به تکرار این تخلف برابر قانون، این بار جریمه معادل ۱۰ برابر مزد کارگر ایرانی به ازای هر روز اشتغال اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا