سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند/ هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت ملا عبدالرحیم دماوندی

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند به ریاست حجت الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان با موضوعات بحث پیرامون میراث مکتوب دماوند و هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت ملا عبدالرحیم دماوندی در راستای اشاعه فرهنگ شهر دماوند در دفتر امام جمعه شهرستان دماوند برگزار گردید.

️به گزارش پایگاه خبری تارود، در همین راستا حجت الاسلام شیخ حمید آقایی مشاور شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به نکات مهمی در خصوص شخصیت‌های مهم شهرستان دماوند اشاره کردند و با نوید افتتاح دفتر میراث مکتوب شهرستان عنوان کردند، باید کتابی تحت عنوان روایت یک قرن دماوند آماده سازی و در اختیار جوانان شهرستان قرار گیرد.

️وی افزود: علاوه بر تعظیم و بزرگداشت چهره‌های فرهنگی شهرستان همچون ملاعبدالرحیم دماوندی، چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی زیادی از دماوند وجود دارد که باید به همگان معرفی گردند.

مشاور راهبردی ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاکید داشت: از سه دهه قبل در موسسه فرهنگی امام رضا(ع) زیر نظر حجت الاسلام حاج علی اکبری فعالیت میراث مکتوب شکل گرفت و این رویداد مورد تاکید حضرت آیت‌الله جوادی آملی بوده است، از دهه 60 این صحبت مطرح شده بود و تاکید ایشان بود که نسل آینده باید ریشه‌دار باشد و عقبه فرهنگی و خواستگاه خود را بداند که نتیجه آن شد نشریه ره آورد و اقداماتی که در این خصوص انجام شد.

حمید مشهدی آقایی اظهارکرد: در همین خصوص برگزاری برنامه‌ها و انتشار ویژه نامه‌ها و برگزاری بزرگداشت و نکو داشت مفاخر دماوندی نظیر آقایان جلالی و توسلی و داوودی انجام شده است و در میراث مکتوب نیز کتاب نورس دماوندی و برخی کتب دیگر انجام شده و کتاب‌های ارزشمند دیگری هم شامل 12 جلد تفسیر ملا محمد بن محمد صالح روح افزایی و نسخه نستعلیق قرآن نورس دماوندی که شاید اولین قرآنی باشد که به خط نستعلیق نگاشته شده است باید در دستور کار قرار گیرد.

️در ادامه حجت الاسلام فتاح دماوندی با تاکید صحبت‌های حجت الاسلام آقایی از اعضای جلسه خواستند نظرات خود را بیان کنند.

️طاهرخانی فرماندار محترم شهرستان دماوند در این راستا قول مساعد نهایت همکاری را دادند و درخواست کردند تا سال آینده این موضوعات با جدیت بیشتری پیگیری شود.

️پشتیبانی از دفتر میراث مکتوب توسط شورای فرهنگ عمومی مصوب گردید.

️همچنین اعضای دیگر جلسه نظرات خود را بیان کردند.

️در حاشیه همین برنامه اعلام برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ابتدای سال آینده توسط دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند تشریح شد.

️در پایان از آقایان جمال نامبردار و علی امجدی بابت داوری جشنواره عکس هدایت تقدیر به‌ عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا