رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند:

ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند آماده خدما‌ت‌رسانی به مسافران نوروزی است/ راه‌اندازی تورهاي گردشگری در شهرستان دماوند جهت بازدید از اماکن تاریخی با مشارکت شهرداری‌ها/ اجرای طرح بهاره با آذین بندی شهرها در شهرستان دماوند/ نمایشگاه صنایع دستی و موکب‌های افطاری در نوروزگاه‌ها ایجاد می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند آماده خدما‌ت‌رسانی به مسافران نوروزی است، گفت: تورهاي گردشگری در شهرستان دماوند جهت بازدید از اماکن تاریخی با مشارکت شهرداری‌ها راه‌اندازی می‌شود.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 1402 شهرستان دماوند از یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و هماهنگی و اقدامات لازم جهت خدمات‌رسانی به همه شهروندان و مسافران و هموطنان ورودی به شهرستان صورت گرفت.

 

وی افزود: هم اکنون طرح بهاره با آذین بندی شهر، اجرای فضای سبز، نظافت و ایجاد پایگاه‌های نوروزی و‌ برپایی نوروزگاه‌ها در ورودی شهرها از جمله در شهر رودهن در حال اجراست و در کنار این نوروزگاه‌ها نمایشگاه نوروزی از 25 اسفند برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: در نوروزگاه شهر دماوند، نمایشگاه صنایع دستی و کارآفرینی شهرستان در محوطه اداره منابع طبیعی و با همکاری جهاد کشاورزی و سایر ادارات و فرمانداری برگزار می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه از 25 اسفند تا 15 فروردین ساخت و ساز در سطح شهرستان ممنوع است ادامه داد: لیست کشیک ادارات در ایام عید اخذ شده و تمام پرسنل آماده باش هستند تا بهترین خدمات به هموطنان و گردشگران ارائه شود. گشت‌های نوروزی اصناف، تعزیرات همچنین حفاظت ادارات و منابع طبیعی و پلیس‌های ساختمانی نظارت ویژه در حوزه کاری خود را در ایام تعطیلات خواهند داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ایامی از ماه مبارک رمضان را در عید پیش رو داریم، با هماهنگی فرمانداری بین سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و فرهنگ و ارشاد مقرر شد فضاهایی به عنوان موکب‌های افطاری در نوروزگاه‌ها ایجاد شود که در زمان افطار با یک پذیرایی ساده گردشگران و مهمانان ورودی شهرستان خدمات ارائه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان داشت: در نوروزگاه‌های شهرستان تمهیداتی برای حفظ حرمت ماه رمضان چیده شد تا افراد کهنسال و دارای معذوریت که نمی‌توانند روزه بگیرند بتوانند در این موکب‌ها غذا تناول کنند.

شریفی گفت: برنامه‌های شاد نوروزی و اجرای موسیقی سنتی از دو روز قبل از لحظه تحویل سال برگزار خواهند شد همچنین بسته‌های فرهنگی تهیه خواهند شد و شهرداری‌ها بسته‌های فرهنگی و نقشه گردشگری به مسافرین اهدا می‌کنند و در این راستا اداره میراث فرهنگی نیز نسبت به چاپ بروشور و دفترچه اقدام کرده است.

وی اظهار داشت: بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان از دیگر برنامه‌هاست و برنامه ویژه روز 13 فروردین با مشارکت شهرداری‌ها برای اولین بار برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند بیان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های خدماتی از یک ماه پیش انجام شده و مساجد و سرویس‌های بهداشتی، پمپ‌های بنزین و شیفت‌های شغلی موردنیاز مردم مانند نانوایی‌ها و تعمیرگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا خدمات دائمی به مردم داده شود.

شریفی ادامه داد: در بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت با توجه به هماهنگی‌های انجام شده توسط امور بانوان فرمانداری با شبکه بهداشت، مراکز سونوگرافی به صورت شیفتی در همه روزهای تعطیل آماده خدمترسانی به مردم از جمله زنان باردار هستند، همچنین پزشک زنان به صورت شیفتی در این ایام حضور دارد تا خدمات بهتر و شایسته‌تری ارائه شود.

وی عنوان کرد: در همه روستاها برگزاری سفره‌های هفت سین و نمادسازی متناسب با هر شهر را خواهیم داشت، شهرداری‌ها نیز طبق سنوات گذشته نسبت به برپایی هفت سین اقدامات مطلوبی را در دست اجرا دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا