زنگ مانور زلزله مدارس دماوند نواخته شد

صبح روز چهارشنبه همزمان با روز ۸ آذرماه بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور و با هدف ارتقای آمادگی دانش­‌آموزان و خانواده‌های آنان برای مواجهه با زلزله در مدارس سطح شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مانور که به صورت نمادین در هنرستان دکتر محمود حسابی محله جیلارد برگزار گردید، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند، سلطان آهی معاون عمرانی فرماندار شهرستان دماوند، فروتن رئیس آموزش و پرورش دماوند، طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند، نورمحمدی دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند، جعفری‌فر رئیس اداره راهداری شهرستان دماوند، گودرزی رئیس اداره گاز شهرستان دماوند، علیپور رئیس ایستگاه آتش‌نشانی دماوند، دستگاه‌های نظامی و امنيتي و …. حضور داشتند.

این مانور با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی برگزار گردید.

در این مانور دستگاه‌های امدادی، نظامی و خدمات‌رسان حضور داشتند.

سعید طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: امروز هشتم آذرماه همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس شهرستان دماوند برگزار شد که در این مانور دو هدف اصلی پناه‌گیری و تخلیه اضطراری به دانش‌آموزان آموزش داده شد چرا که در زمان وقوع زلزله با پناه‌گیری ۸۰ درصد جان فرد در امان است.

وی افزود: این مانورها علاوه بر آموزش به دانش‌آموزان، در واقع خانواده‌های آنان آموزش می‌بینند تا در زمان حادثه جان خود را نجات دهند.

*دستور کار بودن شناسایی و ساماندهی مدارس دماوند

محمد فروتن رئیس آموزش و پرورش منطقه دماوند گفت: امروز همزمان با سراسر کشور‌، در تمامی مدارس شهرستان مانور زلزله راس ساعت ۱۰ صبح با حضور دستگاه های امدادی و خدماتی و آمادگی دانش آموزان برگزار شد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم این نهاد شناسایی و ساماندهی مدارس فرسوده است تا مشکلات زیرساختی آنان مرتفع شود که ایمن‌سازی آنها در دستور کار است.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اظهار کرد: در احادیث و روایات آمده است که اگر کسی جان یک نفر را نجات دهد، به منزله آن است که جان همه مردم را نجات داده است که عضویت در نهادهایی همچون هلال احمر و یا دیگر دستگاه‌های خدماتی و خدمت امدادی برای فرد جایگاه ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: حضور در این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه جان خود را نجات می‌دهیم جان دیگران را نیز نجات خواهیم داد و یاری دیگران خواهیم بود که این روحیه ایثار و فداکاری باید تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا