رهاسازي و بازگشت 2 پرنده شکاری به طبیعت در دماوند/ در فصل بهار نوزادان حیات وحش را از زیستگاه جدا نکنیم

رهاسازي و بازگشت 2 پرنده شکاری به طبیعت توسط محیط‌بانان شهرستان دماوند انجام گرفت.

نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: دو پرنده شکاری که توسط شهروندان به این اداره تحویل داده شده بود بعد از چند روز نگهداری، تیمار و بررسي وضعیت آنها به طبیعت بازگشتند و رهاسازي شدند.

وی ادامه داد: یکی از این پرنده ها چند روز پیش با تماس شهروندی در شهر آبسرد توسط آتش نشانی زنده گیری و تحویل محیط بانان شده بود که از اقدام ارزشمند شهروندان دوستدار محیط زیست و عوامل آتش نشانی تشکر می کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گفت: گزارش و یا تحویل حیات وحش آسیب دیده در داخل و حاشيه شهر و روستاها به محیط زیست مورد تقدیر است اما زنده گیری نوزاد حیات وحش مانند توله گرگ یا جوجه پرندگان در دل طبیعت و تحویل آن به اداره حفاظت محیط زیست اشتباه  و جدا شدن مادر از نوزاد برای مدتی جهت تهیه آب و غذا طبیعی است و توصیه می‌کنیم مردم در طبیعت از دست زدن و جابجایی حیات وحش خودداري کنند.

 

*تداوم گشت‌های نوروزی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند

افسر محیط دار نقی میرزاکریمی بیان داشت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه محیط بانی کوه سفید (ضابطین دادگستری) از ابتدای تعطیلات نوروزی آماده باش بوده و در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های حیات وحش در حال گشت و پایش می باشند.

میرزاکریمی ادامه داد: این گشت ها با اولویت حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش شهرستان صورت می گیرد و با سایر دستگاه‌های اداری، انتظامی، امدادی و خدماتی همکاری لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مردم خواست با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و زادآوری حیات وحش با آغاز طبیعت گردی از ورود به زیست گاههای حساس جانوری خودداري نموده و تخلفات زیست محیطی بخصوص تخلفات شکار و صید را به شماره 09921001540 پیامک کنند.

.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا