رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند:

رفع مشکل پرداخت عوارض خودروها در شهرستان دماوند/ پیگیری ثبت روز ملی دماوند در 24 شهریور توسط میراث فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند از رفع مشکل پرداخت عوارض خودروها در این شهرستان خبر داد  و گفت: ثبت روز ملی دماوند در 24 شهریور توسط میراث فرهنگی و سایر مسئولان در حال پیگیری است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، محمود نقیبی در حاشیه هفتمین نشست شورای اسلامی شهرستان دماوند با حضور مسئولان اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مقرر شده است که در حوزه مرمت امامزاده‌ها که با اوقاف مشکلاتی وجود دارد، میراث فرهنگی و اوقاف همکاری کنند و اگر بودجه وجود ندارد، به مدیریت روستا و شهری مجوز بدهند تا نسبت به مرمت امامزاده‌ها اقدام کنند.

وی افزود: ثبت روز ملی دماوند توسط میراث فرهنگی پیشنهاد داده شد و امید است با هماهنگی فرماندار و کمک نماینده مجلس روز ملی دماوند در 24 شهریور در فهرست آثار ملی ایران قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: در خصوص مصوبه واگذاری زمین مقرر بود که رئیس مسکن و شهرسازی در جلسه حاضر شود اما حضور نیافت، زمین‌های مرتبط با مجتمع‌های ورزشی، پارک‌ها، صنوف مزاحم، آرامستان و… که در اختیار مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی است، مذاکراتی به عمل آمد.

نقیبی در مورد آتشسوزی‌های پیش آمده در باغات وزمین‌های زراعی ادامه داد: با توجه به بارش زیاد باران و رشد علف‌های هرز و خشک شدن آنها، امسال شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی بودیم، نیاز است مدیریت شهرستان در این راستا تصمیمی اتخاذ کند و برای زارعین و باغداران مجوز فنس بدهند تا بتوانند باغات خود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات افرادی برای گردشگری در باغات و حاشیه شهرها اتراق می‌کنند و آتش روشن می‌کنند، تعداد آتش‌سوزی‌ها افزایش یافته‌ است، همچنین گردشگران آسیب‌هایی نیز به درختان و باغات وارد می‌کنند که باعث شکایت و نارضایتی شهروندان دماوندی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: در رابطه با حریم بستر رودخانه‌ها، مالکین حاشیه و بستر رودخانه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با امور آب مرتبط می‌شود.

نقیبی گفت: در مورد تداخل در مرزهای استان تهران و سمنان مشکلاتی هست که لازمه رفع آنها پیگیری فرماندار و نماینده شهرستان است.

*کمبود سوخت بنزین و گازوئیل برای کشاورزانی دماوندی

وی تصریح کرد: کمبود سوخت بنزین و گازوئیل برای کشاورزانی که در روستا زندگی می‌کنند از دیگر مشکلات مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند افزود: با موافقت شورای شهرستان و همکاری دیگر مسئولان پیگیر ایجاد موزه شهرستان دماوند هستیم حتی پیشنهاد شد که طی مکاتباتی با میراث فرهنگی شهرها نیز در حد توان خود از موزه برخوردار باشند.

نقیبی ادامه داد: درختان و آثاری همچون درختان جیلارد و مهرآباد از گذشته در سطح شهرستان دماوند و روستاها وجود داشته اند و مقرر شده است که این موارد به ثبت برسند و شناسنامه دار شوند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزی سموم و نهاده‌ها تصریح کرد: رئیس جهاد کشاورزی اعلام کرد که 50 درصد از نهاده‌ها توزیع شده است و با رسیدن فصل سرما دیگر منطقه نیازی به کود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: با اعلام جهاد کشاورزی شهرستان، باغات بالای 3000 مترمربع در صورت داشتن سند می‌توانند مجوز فنس کشی بگیرند.

نقیبی گفت: بخشی از موضوع تامین زمین برای مسکن جوانان، با بنیاد مسکن و منابع طبیعی و بخش دیگر با مسکن و شهرسازی مرتبط است که در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیگیری‌هایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن دماوند در تمام نقاط شهرستان ثبت نام شده است اما محدوده مدنظر هنوز مشخص نشده است، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن به دنبال غربالگری هستند تا افرادی که مسکن شامل حالشان می‌شود فرم دریافت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند افزود: هنوز به ما اعلام نشده است که مکان مسکن ملی در چه مناطقی است و قطعا برنامه‌هایی برای این مهم هستند.

*ورزشگاه 5000 هزار نفری اصطلک دماوند بدون بودجه ماند

نقیبی ادامه داد: پیگیر واگذاری مجتمع ورزشی 5000 نفری اصطلک هستیم، کلنگ‌زنی این زمین در زمان مرحوم دکتر نگهبان انجام شده اما بودجه‌ای برای این مهم تخصیص داده نشده و نیاز است مسئولان شهرستان دماوند نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از سال گذشته مکاتباتی با شهرداری تهران و وزارت کشور در رابطه با رفع مشکل پرداخت عوارض خودروهای شهرستان مکاتباتی داشته‌ام، وقتی در شهرستان عوارضی از خودروها گرفته می‌شد شهرداری تهران قبول نمی‌کرد و مجددا مبالغی را دریافت می‌کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: با مکاتبات صورت گرفته از طریق سازمان شهرداری‌ها و وزیر کشور و هماهنگی نماینده، در نهایت قبول گواهی پرداخت از سوی هر یک از شهرداری‌های سراسر کشور اعلام شد و مبالغ باید قبول شوند.

نقیبی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که عوارض را در همین شهرستان پرداخت کنند تا درصدی از مبلغ کمکی برای شهرستان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا