رعایت حجاب مورد توجه فروشندگان و کاسبان شهرستان‌ دماوند باشد/ تعامل اصناف شهرستان دماوند با روحانیت و مسجد باید بیشتر شود/ اصناف با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان همکاری کنند

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه رعایت حجاب مورد توجه فروشندگان و کاسبان شهرستان‌ دماوند باشد، گفت: تعامل اصناف شهرستان دماوند با روحانیت و مسجد باید بیشتر شود و اصناف با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان همکاری کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند، رئیس اداره صمت شهرستان دماوند، مسئول بسیج اصناف و جمعی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی با امام جمعه‌ شهرستان دماوند و رئیس کمیته امداد خمینی(ره) دماوند دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند اصناف طی 43 سال از انقلاب نقش پررنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند، گفت: بازار این مملکت باید یک بازار اسلامی باشد زیرا ما مسلمان هستیم و حفظ حقوق مصرف کنندگان و رعایت انصاف باید مورد توجه یک کاسب باشد.

وی افزود: خدمت به مردم و جامعه یک نوع مجاهدت است و تامین مایحتاج اولیه مردم توسط اصناف صورت می‌گیرد که در این مسیر باید مساله اسلامی بودن را همیشه مد نظر داشته باشیم، در این باب بحث فقه بازار در کلاس‌ها تدریس می‌شود که باید این دوره‌ها تکرار و مسابقاتی برگزار شده و جوایزی داده شود تا کاسبان به مطالعه بیشتر تشویق شوند.

امام جمعه دماوند بیان کرد: کتاب‌هایی که به درد بازاریان می‌خورد توسط کتابخانه سیار در بازار به کاسبان امانت داده شود و در ساعاتی که آنها بیکار هستند کتاب بخوانند و سطح سواد عمومی کاسبان روز به روز افزایش یابد.

فتاح دماوندی ادامه داد: شکل ظاهری بازار نیز باید رنگ و روی اسلامی داشته باشد و در مناسبت‌های مختلف این مهم دیده شود، همچنین مظاهر غیراسلامی دیده نشود و رعایت حجاب بسیار مورد توجه فروشندگان و کاسبان باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مظاهر دین و اسلام و قرآن و اهل بیت باید در بازار مشهود باشد و باطن آن نیز اسلامی باشد یعنی احتکار و گرانفروشی نباشد و انصاف و رعایت حال مردم دیده شود. این موارد کاسب را تبدیل به معتمد شهر می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت در نمازهای جماعت درمساجد نزدیک به بازارو حضور در نمازهای جمعه نیز برای کاسبان بسیار مهم است لذا اتحادیه‌ها حضور در نمازجمعه را در دستور کار خود قرار دهند و مطالبات خود را مطرح کنند.
امام جمعه شهرستان دماوند گفت: تعامل اصناف با روحانیت و مسجد و امام جمعه باید بیشتر باشد تا ضمن توجه به موارد اسلامی مسائل را شناخته و رفع کنیم. اصناف همچنین با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان نیز همکاری کنند.

*کسبه شهرستان دماوند با توجه به مشکلات فراوان نقش‌های بسزایی در جامعه ایفا کردند/ قبل از صدور پروانه کسب یک دوره کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود

روح‌الله امان، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در دیدار با امام جمعه دماوند اظهار داشت: قبل از صدور پروانه کسب یک دوره کلاس‌های آموزشی با همکاری بسیج اصناف برگزار می‌شود که این دوره‌ها شامل کلاس‌های فقه بازار و مکاسب، مباحث حقوقی و مالیاتی و نکاتی در خصوص قوانین تأمین اجتماعی و روابط کار می‌باشد که پس از گذراندن دوره‌ها برای متقاضیان ضمن احراز شرایط قانونی پروانه کسب صادر می‌شود.

وی افزود: در اثنای بازگشایی واحدهای صنفی بازرسی‌هایی صورت می‌گیرد و البته تغییر و تحول‌هایی در این حوزه در اتاق اصناف صورت گرفته که بیشتر بُعد فرهنگی را به بازرسی اضافه کرده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: علیرغم مشکلات مالی موجود در اتحادیه‌ها و اصناف، غلبه و قهر را از بازرسی برداشته‌ایم و به طور متعارف در پی تأمین هزینه‌های اتحادیه‌ها و اتاق اصناف هستیم.

امان تصریح کرد: کسبه علیرغم مشکلات فراوانی که دارند نقش‌های بسزایی در جامعه ایفا نمودند و با توجه به اینکه اصناف در دوران کرونا مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود بودند اما در طرح رزمایش کمک‌های مومنانه و تأمین بسته‌های معیشتی خانواده های نیازمند حضور فعال و مستمر داشتند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری حول محور مسائل اقتصادی نشان دهنده این است که اقتصاد امر مهمی است اما متاسفانه طی چندین سال گذشته به این موضوع بی توجه بوده‌ایم و مشکلات اقتصادی امروز نتیجه بی‌توجهی و سهل انگاری برخی از مسئولان وقت بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا