رزمایش اقتدار حماسه‌سازان خرمشهر در شهرستان دماوند/ امام جمعه دماوند: وعده‌های بسیاری برای رفع مشکلات ترافیک منطقه گیلاوند داده شد، اما متاسفانه محقق نشد

رزمایش اقتدار حماسه‌سازان خرمشهر در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح روز چهارشنبه رزمایش اقتدار حماسه‌سازان خرمشهر به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان دماوند همراه با صبحگاه مشترک در سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معاون عمرانی استاندار تهران، اعضای شورای تامین شهرستان دماوند، ائمه جمعه شهرهای دماوند و آبسرد، مدیران استانی، مسئولین ادارات شهرستان دماوند و نیروهای نظامی و بسیجیان و اقشار مختلف حضور داشتند.

این مراسم با سخنرانی، اهدای بسته‌های معیشتی، نمایشگاه ادوات بسیج برای کمک به گشت‌های رضویون حوزه‌های بسیج همراه بود.

در ادامه مراسم از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در دماوند به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر  تجلیل شدند.

همچنین با توجه به اینکه بسیج هنرمندان شهرستان دماوند موفق به کسب مقام اول کشوری شد و درمراسمی با حضور مسئولان از حسین ناصری مسئول بسیج هنرمندان شهرستان دماوند تقدیر به‌عمل آمد.

*پیگیری پروژه کمربندی گیلاوند به نتایج مثبت رسیده است/ پای کار آمدن قرارگاه خاتم جهت احداث پروژه کمربندی گیلاوند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم اظهار داشت: به برکت خون شهدا اکنون با آغازین روزهای جنگ تحمیلی فاصله گرفته‌ایم و مجهز به تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای شده‌ایم و حتی به کشورهای مدعی دنیا صادرات می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان دماوند گفت: میزهای خدمت ادامه خواهند داشت و تلاش می‌کنیم در یادواره‌های شهدا نیز این میزهای خدمت را برپا کرده و گره‌ای از مشکلات مردم منطقه باز شود.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: در همه نقاط حساس سطح شهرستان رزمایش همدلی سپاه با همراهی خیرین و بسیجیان برگزار شده و امروز هجدهمین مرحله از رزمایش را در شهرستان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار رزمایش اقدام بسیار مثبتی در دماوند انجام شده و تمام اقشار آسیب پذیر در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند، با طرح یک سامانه از موازی‌کاری دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی و دیگر خیرین جلوگیری شده و هماهنگی در شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: مرکزیت کار رزمایش بر عهده مجموعه سپاه است و هماهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی را در سطح شهرستان بر عهده دارند.

طاهرخانی با بیان اینکه کمربندی جنوبی گیلاوند از مطالبات دیرینه شهروندان است که باید سریعتر به نتیجه برسد، گفت: در دولت مردمی آیت‌آلله رئیسی این موضوع پیگیری شده‌ و اکنون به نتایج مثبتی رسیده است‌، قرارگاه خاتم در این زمینه پای کار آمده و طرح را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: پس از برگزاری جلساتی در شهرستان دماوند موضوع کمربندی به نشست شورای ترافیک استان منتقل می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: اولویت اول در اجرای این پروژه که به تصویب رسیده ایجاد تونل و اولویت دوم پل روگذر است که در جلسه شورای ترافیک استان مطرح خواهد شد و عملیات اجرایی این پروژه بعد از سال‌ها آغاز خواهد شد.

طاهرخانی ادامه داد: ردیف بودجه و دیگر موضوعاتی که باید در اجرای این پروژه پیش بینی می‌شد انجام شده و در ردیف ملی قرار گرفته است همچنین بحث تهاتر نفت موضوعی است که توسط قرارگاه خاتم انجام و مقدمات کار فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب یکی از راهکارهای مذکور برای کمربندی در شورای ترافیک استان عملیات اجرایی در سال جاری آغاز خواهد شد.

*مساله ترافیک در منطقه گیلاوند این روزها یک غصه گلوگیر شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در این مراسم اظهار داشت: مقاومت عزت می‌آورد و پایانش پیروزی است، شهادت و فتح هر دو پیروزی هستند اما تسلیم نتیجه‌ای جز پستی و ذلت و خواری ندارد.

وی افزود: در فتح خرمشهر بیش از 19 هزار اسیر از دشمن گرفتیم آنها کشته‌های فراوانی دادند و ما غنائم بسیاری به دست آوردیم به طوریکه دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن نتوانست این پیروزی را انکار کند.

امام جمعه دماوند گفت: فتح خرمشهر صدام را ذلیل کرد و کمر آنها را شکست و پشتیبانان غربی در همان سال‌های اولیه دفاع مقدس فهمیدند که با چه کسانی مواجه هستند.

فتاح دماوندی ادامه داد: از شهرستان دماوند نیز در عملیات‌های مختلف در دفاع مقدس و فتح خرمشهر حضور داشتند و شهدایی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند بنابراین امروز شاهدیم که ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و سیاسی صاحب حرف و قدرت است و آمریکای جهانخوار از ما می‌ترسد که همه اینها ثمره مقاومت است.

وی تصریح کرد: باید تاریخ را ورق بزنیم و کسانی که دست تسلیم و سازش با غربی‌ها دادند و از جبهه مقاومت فاصله گرفتند امروز دیگر نیستند.

امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به مشکلات دماوند عنوان کرد: مساله ترافیک در منطقه گیلاوند از شهر دماوند این روزها یک غصه گلوگیر شده است و دیگر به پنج شنبه و جمعه محدود نمی‌شود بلکه هر روز مردم در ترافیک مشکل دارند.

فتاح دماوندی گفت: اقداماتی که باید برای رفع ترافیک در دهه‌های قبل انجام می‌شد به سبب ترک فعل و کم‌کاری مسئولان وقت کشور و استان و شهرستان، انجام نشده و منتهی به این موضوع شده است.

وی بیان داشت: نیاز است یک اقدام موثر انجام شود تا وقت مردم اسراف نشود اما علیرغم وعده‌هایی که توسط مسئولان داده شده هیچ کاری صورت نگرفته است.

امام جمعه دماوند عنوان کرد: تامین امنیت جاده نیز از ضروریات است زیرا بسیاری از تصادفات منجر به فوت همشهریان می‌شود، باید اقدامات کوتاه مدت یا میان مدت و یا طولانی مدت صورت گیرد و استاندار تهران به این مهم توجه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا