دهمین یادواره شهدای روستای وادان دماوند/ امام جمعه موقت تهران: هر انسانی باید سنگر حجاب را حفظ کند

به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، دهمین یادواره ۱۳ شهید والامقام روستای وادان از توابع بخش مرکزی دماوند برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، در این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی‌ امام جمعه موقت تهران، سید احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ نجفی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج دماوند، عابدین بخشدار مرکزی دماوند، کوشان امیراحمدی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند، یزدانی معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام میرشریفی امام جمعه آبسرد، معاون شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد، یوزباشی عضو شورای شهرستان دماوند دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای وادان، جمعی خانواده شهدا و اقشار مختلف مردمی حضور داشتند.

در این مراسم یاد و خاطره شهیدان والامقام سردار شهید احمد عظیمی، علی فاتحی، علی تیموری، حسین فاتحی، عباس کمالی، حسین کمالی، اصغر مرشدی، حسین مرادی، حسین نیائی، رحمان معصومی، خیراله قلی وادانی، رضا نیکونژاد و حسن طاهری گرامی داشته شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با بیان اینکه بهترین انسان‌ها در چهار گروه انبیا و صدیقین و شهدا و صالحین جای دارند، اظهار داشت: قله صداقت و صدق آن است که عقاید انسان با واقعیت انطباق کامل داشته باشد، انسان صدیق در باور و ایمان حقایق را شناخته و عمل او با عقیده‌اش انتطباق کامل دارد.

وی افزود: کسانی که اهل صدق هستند پیام آور راستی هستند، یکی از آسیب‌های این دوران این است که از حرف تا عمل فاصله بسیار شده است، اما شهدا از جمله شهید سلیمانی نماد صدق و صدیقین هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: شهید یعنی کسی که با تقدیم خون و ایثار جان به حقانیت اسلامی شهادت می‌دهد و جان پاکش را در راه هدف و آرمان و عقیده مقدسش تقدیم می‌کند.

ابوترابی افزود: طبق آیات قرآنی شهدا برنده عالم و منتخب هستند، صالحین نیز انسان‌های صالحی هستند که بلندترین مرتبه در سیر و سلوک را شامل می‌شوند و آراستگی به عمل صالح دارند. انسان مومن متناسب با مرتبه ایمان عمل شایسته‌ای دارد.

وی ادامه داد: هر انسانی باید سنگر حجاب را حفظ کند دنیا و آخرت انسان‌ها با عفت و پوشش و پاکدامنی و دیده پاک اصلاح می‌شود، تمام هویت و شخصیت هر یک از ما انسان‌ها در عملمان خلاصه می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اطاعت خدا و پیغمبر انسان را هم نشین انبیا، صدیقین، شهدا و صالحین قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است این مراسم با مداحی حاج قاسم رضایی همراه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا